lördag 27 juli 2013

Ett kärt besök

Jamarns så glad jag är i dag, husse med för den delen.
Först då så måste jag ju tacka Alfons, för den jätteroliga födelsedagsfesten han hade. Det var en maskerad och Tindra, Viska och jag, kom förklädda som packåsnor. Vi hade nämligen stulit, lånat, två liter mjölk av husse, samt ett par skrammelråttor och tre påsar kattmynta.

Men så fick vi ju finbesök i dag av husses gamla bekanta. Han sprang runt som en stressad iller hela morgonen och dammsög och skurade golv (igen) och pulade överallt så vi katter inte visste vart vi skulle ta vägen för att få lite lugn och ro.

Men så kom hon och när jag såg vem det var, så tassade jag fram direkt och hälsade lyckligt. Elisabeth och husse drack kaffe, medan jag tuggade lite på vår krukväxt och lyssnade på vad de pratade om. Husse ville berätta allt på en gång om det hänt de senaste åren, men visste inte vad han skulle berätta först, så hans första mening blev "Blerfgh hungurk." Elisabeth nickade förstående åt husses oförmåga att tala ordentligt, men det löste sig snart. Själv låg jag på köksbordet och blev kliad under hakan hela tiden och allt kändes jamarbra. Nu hoppas jag bara på att de ska ses fler gånger, för jag tycker verkligen om att bli kliad av henne.

Du milde Skaparkatt så mysigt det här var.

Kurr kurr kurr...

Som jam har saknat dig snälla Elisabeth. Kurr.

Va? Vadå flytta ut till vardagsrummet? Men jag då?!

7 kommentarer:

  1. Det är verkligen härligt när gamla bekanta dyker upp och visar att de inte har tappat förmågan att gosa! Vi är lite nyfikna på vem hon är, eftersom du känner henne så väl... men vi lovar att inte lägga nosarna i blöt utan bara kattulera till en fin dag!

    Kurr från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, det var det verkligen. Både husse och jag blev jätteglada. Hon har funnits för husse när hans mamma gick över Regnbågsbron. Husse visste ju inte då ens hur man skötte en tvättmaskin. Det gör han inte nu heller, men nu sprängs den inte i alla fall.

      Radera
  2. Mjau, vilket fint besök ni verkar haft i dag. Besöket visste hur man skulle klia katter under halsen, ser det ut som, mjau

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm, det finaste besök man kunde få! Att bli ordentligt kliad, var ju inte heller så dumt.

      Radera
  3. Vilket trevligt besök du, eehhhm, husse fick. Hon kände sig säkert välkommen och vi hoppas hon snart kommer tillbaka och kliar dig på hakan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husse har sagt att de ska försöka hålla kontakten nu. Så det är inte helt omöjligt att få lite mer kli under hakan.

      Radera
  4. Visst hade vi det jamarns kuligt på Ajfåns fest :)
    Trevligt att ni fick trevligt besök som vet hur man kliar en katt under hakan !

    SvaraRadera