onsdag 3 juli 2013

Hungriga

Det är med svaga tassar jag skriver dagens blogginlägg, det har nämligen skett något fruktansvärt här hemma. Tjejernas mathink var helt tom. Det fanns knappt mat till en av dem. Givetvis hade jag ingen lust att dela med mig av min mat, så jag frågade jag husse rakt ut: "Husse, är vi utan mat?"

Jag förväntade mig såklart en reaktion från husse där han skulle brista ut i gråt och säga att han var en fruktansvärd husse som inte hade ordnat mat Tindra och Viska. Så måste det ju vara, eftersom hinken och plastbyttorna var tomma. Var detta slutet för vår familj? Skulle vi hungra ihjäl nu?

En fruktansvärd syn, som ingen katt borde behöva se. Någonsin.


Jag insåg snabbt att något måste göras och jamade till husse att han skulle släppa ut mig, så att jag kunde jaga efter mat åt dem och ta med hem. Sist Viska var ute på egen tass, så var hon ju borta i fyra dygn. Men på vägen till dörren så reagerar jag på en jättestor kattong som står i hörnet. Jag blev lite fundersam, för att husse hade nämligen plockat ur all kattsand för över två veckor sedan, så varför fanns kattongen kvar? Och varför var den vänd emot väggen?

Jag bökade och nosade lite och till slut hittade jag det. En oöppnad tiokilos säck med kattmat! Det var inte frågan om några svåra tider. Det handlade bara om att husse plötsligt blivit utseendefixerad och därför skulle svälta tjejerna. Och mig med! Det är nämligen inte bara Tindra som får svälta, utan hela familjen, utom husse såklart, har blivit satta på diet!!


12 kommentarer:

  1. OM nu nån ska banta, kan ju er husse roa sig med det!
    MEN......
    Han SKA fylla på era skålar med RÅGE *stampar med tassen* Så-det-så!

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis!!
      Han är i större behov av diet än vad vi är. Vi motionerar ju varje kväll med kattfnattsrace.

      Radera
  2. Molly : Varför då ???
    Har eran husse blivit galen???
    Ni är ju alldeles perfekta alla tre.
    Kanske husse fått värmeslag, prova linda in honom i kalla handukar.

    Nospussar från Molly i Gnesta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite galen har han nog blivit allt. För vem skulle annars låta sina katter gå hungriga hela dagarna.
      Linda in husse i kalla handdukar låter som en kanonbra idé. *funderar*

      Radera
  3. Åhhh, dessa eviga dieter! Vi katter känner ju själva när vi inte ska äta mer. Hoppas skålarna är välfyllda nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, talar vi om hur lite våra människor ska äta, kanske??
      Skålarna är tyvärr ekande tomma... *sniff*

      Radera
  4. Nu gäller det att vara handlingskraftig. Hitta något att barrikadera husses kylskåp med. Sätt fram en tom tallrik på bordet. Vakta noga så han inte får tag i någon mat. Ännu mer effektivt vore förstås att gömma undan stinkispaketen, och sätta husse på en stinkfri diet. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *noterar ivrigt* ...gömma stinkispaketen. Det tror jag får bäst effekt. *nickar*

      Radera
  5. Ni också! Det är en farsot som far över oss katter detta eländiga bantande.Tyvärr har vi inte lyckats slippa bantningsmaten ännu så vi kan inte bidra med några tips Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl märkligt hur det kan sprida sig så där. Vi får starta ett nätverk för svältande katter. *suckar*

      Radera
  6. Nä, vad är det för pälsresande nyheter du jamar?!? Du skrämmer ju morrhåren av oss allihopa! Hälsa din husse att vi skall bussa alla våra mattar och hussar på honom nu på lördag om han inte besinnar sig...

    Tass från Imma, abbemissa och taleskatt för klosterkatterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då förstår ni hur hemskt det är här hemma. Jag ser verkligen fram emot att ni lyfter honom i öronen så att han lär sig vett!!

      Radera