fredag 26 juli 2013

Städfnatt

Husse har farit runt som en galning här hemma med skurborste och snabeldrake. Han skurade och dammsög två gånger om, så sprang han runt med sprayflaska och trasa och putsade överallt. Nu mer blir jag inte lika chockad över hans städiver, för han försöker faktiskt hålla ordning i vårt nya hem. Men när han placerade vår krukväxt på köksbordet, istället för golvet, så blev jag misstänksam. Vad var det frågan om egentligen? Jo, det visar sig att vi ska få finbesök i morgon av tant Isa, som husse kände för flera år sedan.  Så nu ser det fint ut, men det stinker från alla tvättmedel.


Här ligger jag bra, då syns jag när besöket kommer.

8 kommentarer:

  1. Gäller att kattifiera hemmet nu, så det doftar rätt imorgon. Inte tvättmedel utan ett rent hem och katt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamdå, det ska jag ta tass om personligen.

      Radera
  2. Så trevligt med besök! "Rut" idag, tant Isa imorgon!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi ser verkligen fram mot morgondagen.

      Radera
  3. Smart och strategisk placering, Sippo. Isa kommer bli totalcharmad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag verkligen. Hoppas hon kommer ihåg mig bara.

      Radera
  4. Oj, oj, då är ni helt slut nu då. Hopps att Isa är dukitg på att gosa.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är vi verkligen trötta. Isa är världsbäst på gos, nästan bättre än husse.

      Radera