måndag 15 juli 2013

Tindra jamar - Leksaker

Kan ni tenka er, husse köpte leksaker åt oss i dag! Det var visst något erbjudande i affären där han handlade, så han passade på. När han kom hem så var vi förstås lite nyfikna på påsen som det prasslade så kul om, men det var först när han öppnade den och vi kände doften av mynta som vi förstod vad han hade köpt. Som vice säkerhetskatt, läggde jag beslag på samtliga leksaker för vidare kattefiering. Viska blev grov i jamen och förstod inte alls att jag var tvungen att testa dom först.
"Ja' vill åxå leka", jamade hon surt. Efter att jag kollat alla leksaker, så spelade vi tassboll med varandra. Det var jättekul.


Här ligger jag å funderar på om leksaken är farlig eller ej. Det var den inte.

Den här bollen var helfestlig. Det skramlade om den när man
passade till Viska eller Sippo. Hihi.
Här vet jag inte riktigt vad husse ville fota på mig...


Men mitt i allt så hände nästa sak; husse skulle göra en skinkmacka. Viska är ju helt galen i skinka och började springa runt husse i köket, så han nästan trampade på henne. När han sen försökte fördela skinkan mellan oss tre, så snodde Viska alla tre bitar innan varken Sippo eller jag hann smaka. Då bjussade husse på mer skinka, men den här gången så uppehållde han Viska så vi andra fick matro.


10 kommentarer:

  1. Fina Tindra! Tur att husse köpte litet nya kuliga leksaker till er. Ibland har de sina ljusa stunder våra uppassare! Till sig själva köper de minsann grejor i tid och otid! Mjau Totte och Leo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant som det var jamat. Så kallar dom oss bortskämda. *fnyser*
      -Tindra

      Radera
  2. Jaså, lilla Viska blev grov i jamen.. Hi hi,., Xantippa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni skulle hört vad hon jamade. Det var så morrhåren krullade sig.
      -Tindra

      Radera
  3. Kul med nya leksaker, bara man FÅR dem *fniss*
    Bra jobbat Viska! Du måste ju ha mest skinka! DU ÄR ju minst och ska VÄXA mest!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mjau, ja' tycker åxå att ja' borde ha mest schinka.
      -Viska

      Radera
  4. Bra att husse köpte kul saker till er och bra att ni kattifierade dem genast. Tänk att Viska blivit så förtjust i skinka så att hon snor från er andra. Hon lär sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen.
      Viska har blivit jamarns så modig sedan hon kom tillbaka hem igen. Husse säger att han tycker det är jättekul när hon jagar mig över hela lägenheten. Jag vet inte om jag håller med alla gånger.
      -Tindra

      Radera
  5. HMPF, vart tog vårat jam vägen?
    får jama om det igen då.
    Så jamars kul att ni fick nya leksaker, tassarna upp
    Klart att man vill ha nya leksaker ibland.
    Klart att skinka är jamars gott,

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina kattentarer försvinner också ibland. *mutter*
      Jadå, det var jättekuligt med nya leksaker. Vi busade hela kvällen med dem.
      -Tindra

      Radera