måndag 22 juli 2013

Kast med liten pinne

Det lekte husse med massa människor i går. De stod ute på baksidan och kastade pinnar fram och tillbaka. Kubb kallades det visst. Jag fick nästan sendrag i nacken av att följa dem med blicken. Husse stukade hälsenan när han jagade sin brorsa runt gräsmattan, ryktet säger att han även tappade brallorna, fast jag har inte fått det bekräftat än. Väntar med spinning på eventuell fortsättning.

Sen så var de inne och ville hälsa på oss katter. Jag spanade lite från avstånd och en av småttingarna (det var två) lyckades klappa mig och då ville den andra också så klart klappa mig. Det föll inom mitt ansvarsområde att se till att det inte blev ojämt klappat. Puhjam. det är inte lite ansvar man har.

Kolla så fånigt. *fnyser* Kasta pinnar och har sig. *fnys igen*



5 kommentarer:

  1. Tur att de inte förväntade sig att ni skulle apportera, i alla fall. Blev lite orolig där ett tag. Stukad hälsena är inte att leka med. :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då skulle jag gett en rak högertass i trynet på dem. Lite värdighet har man ju.
      Stukad hälsena verkar husse drabbas av ungefär lika ofta som stukad njure. Förstår inte hur han gör.

      Radera
  2. Tycker det var väldigt klokt av dig att övervaka det hela från lite avstånd. Se på husse som stukade hälsenan. Såna här aktiviteter ska utövas med måtta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag anade ju oråd direkt jag hörde att det skulle kastas pinnar. Husse blir ju ansträngd bara av att hitta fjärrkontrollen till tv:n.

      Radera
  3. tycker minsann att dom kunde kastat Torsk eller Sej eller laxar istället !
    Då hade det minsann varit mycket mer spinnande att titta på :)

    SvaraRadera