måndag 24 februari 2014

Dumma ringklocka

Jam så jag hatar den och det är jag inte ensam om. När vi bodde i gamla lägenheten så var det dumskallar som vissa nätter plingade och bankade på dörren, så både husse och katter lättade en halvmeter av rädsla. Nu är det ju inte så här, men vi gillar ändå inte ringklockan. Speciellt inte vi katter, vi har ju liksom lite känsliga öron och gillar inte alls när det fullkomligen skriker PLING-PLING i våra stackars öron.

Så när det ringde på dörren i dag så fick husse skrämselhicka och jag satte nästan en torris i halsen i rena förskräckelsen. Snabbt som jamarns sprang jag in i badrummet och gömde mig. Men tror ni inte den dumma besökaren skulle in just där och kolla ventilationen?? Visserligen bad han om ursäkt och förklarade att det inte var meningen att skrämmas. Jag försökte då visa att jag inte var ett dugg rädd, men det var lite svårt när man satt i ett blött badkar och skakade... *skäms*

Jag är inte alls redd... Rädd, menar jag.

4 kommentarer:

  1. Nä, du vaktar väl bara avloppet så inget otrevligt ploppar upp därifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just precis! Det var så det egentligen var, tur att då påminde mig.

      Radera
  2. Tror inte heller du var rädd, men som den vaktkatt du är insåg du naturligtvis attt du måste vara beredd på allt när det kommer främmande människor in i din lägenhet. Så agerar ju en riktig säkerhetskatt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jooooo. Det är ju helt sant förstås. Jag var nog bara lite trött när jag bloggade igår och skrev fel helt enkelt. Klart man inte var skrajsen heller.

      Radera