måndag 3 februari 2014

Promenad

Kan ni tänka er, det blev en promenad i dag. Visserligen blev det bara en på fem minuter, men ändå!
Det har varit jamarfint väder ute och jag satt vid balkongdörren och jamade om utsläppning, då husse plötsligt frågar "vill du gå ut Sippo?" Klart som jam att jag ville det. Jag sprintade till dörren och intog koppel-läge, så vi inte skulle slösa dyrbar tid på den biten.

Men direkt vi kom ut i farstun så blev jag lite misstänksam, det luktade annorlunda och det var ju rätt längesedan jag var ute. Var det fortfarande riskfritt att gå på koppelpromenad? Jag skulle inte bli uppäten eller så? Det var många tankar som snurrade i mitt katthuvud, men till slut så tog jag mod till mig och tassade ut efter husse som höll upp dörren åt mig.

Jag tassade runt lite på innergården och sedan sprang jag bort till min gamla port och nosade lite. Man vet ju aldrig, det kanske hade flyttat in en ny katt som tagit över mitt revir. Efter en nosologisk kontroll, så konstaterade jag att så var inte fallet.

Här står man med kopplet på och redo för utgång.

Uj! Var det så här det såg ut utomhus?

Buskarna utanför gamla porten ser likadana ut som alltid.

Jepp, samma här. Då kan vi gå hem igen.

6 kommentarer:

  1. Om grannarna i området visste hur lyckligt lottade de är som har en första klassens säkerhetskatt boende i närheten. Syns att du tar omårdet i besittning direkt du kommer ut. Ingen ringrost där inte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äschjam då. *viftar generat med tassen*

      Radera
  2. Mycketblir som nytt igen när man inte varit ute på länge! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har ni så rätt i. Man känner ju knappt igen sig.

      Radera
  3. Du har allt en del vitt kvar, ser jag. Men var du inte och kollade favorithörnet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var FÖR mycket vitt kvar. *ryser*
      Njam, jag kände att favorithörnet kunde vänta tills det blivit lite grönare ute.

      Radera