måndag 12 augusti 2013

Det är mycket nu

För det första har husse köpt hem en mojäng till datorn. Jag vet inte vad han ska ha den till och tydligen vet inte han det heller. Det muttras och grymtas från datorhörnet, men när jag kommer dit för att ge en hjälpande tass, så blir jag bryskt bortkörd. Han kan få sitta där själv nu och muttra.

Sen så är vi oroliga för Imma hos Klosterkatterna. Hon har visst fått kattsnuva och det är ju verkligen inget kul. Så vi håller tassarna för att hon snart återhämtar sig och att ingen annan blir smittad.

Sen så har husse pratat i telefonen och sagt saker som "årliga undersökningen" flera gånger, samtidigt som han tittar på mig. Varför glor han på mig för? Vad har jag gjort för ont??




10 kommentarer:

  1. Låter oroande med undersökningen! Kanske bäst att låta honom sitta muttra, så han glömmer dumma samtal?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att han glömmer bort dylika samtal!

      Radera
  2. Oj,oj. låter arbetssamt och tror nog att du ska ana oråd Sippo.nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bättre fly än illa tassa, skulle man kunna jama.

      Radera
  3. *Årliga undersökningen* Vad jamar du Sippo, låter misstänksamt?
    Håller så jamans med Gustav som jamar:
    **Kanske bäst att låta honom sitta muttra, så han glömmer dumma samtal?**
    Kanske bäst så, funderar

    tass på er missevänner

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag kommer nog hålla mig undan ett par dagar nu.

      Radera
  4. Jag jamar bara en sak: håll koll på om transportburen kommer fram! Om den gör det - håll dig undan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då sticker jag på direkten. Jag har packat en väska för nödsituationer.

      Radera
  5. Vi hoppas också att Imma piggar på sig.
    Det är inte länge sen jag var på årlig kontroll. Tyckte det var en baggis, vettisen beundrade mig så jag nästan gick ner i spagat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar också bli beundrad ibland. Men det finns vettisar som påstår att jag har stor mage!

      Radera