fredag 2 augusti 2013

Jam ber om ursäkt

Jam ber så mycket om ursäkt att det inte blev någon blogg igår, men det var faktiskt inte mitt fel.
Husse tyckte nämligen att datorn började bete sig lite märkligt och bestämde sig därför för att formatera om den. Med alla problem, inklusive husses busstur in till stan för att köpa rätt kabel tog äventyret 12 timmar. När husse väl börjat formatera om datorn, så mådde han så dåligt av allt stressande att han däckade i soffan.

Den här dagen började inte heller så bra för husse. Han hade ännu inte återhämtat sig från gårdagen och stannade därför hemma i soffan för att sova. Jag tyckte så synd om honom, att jag hoppade upp till honom och försökte tvätta hans näsa var tionde minut. Nu skriver jag "försökte" för att varje gång började husse vifta med armarna och skälla som en tok om hur trött han var och ville vara ifred. Jag förstod ju att han bara skojade, för vem vill inte få näsan putsad? Så jag kämpade i fyra timmar innan jag gav upp och började jama om lunch istället. Då höll husse på att få slaganfall, men serverade oss mat i alla fall. Efter intagen lunch, tänkte jag återta mitt näsputsande på husse, men då hotade han mig med allt möjligt, så jag gick ut och satte mig på uteplatsen och surade.

Mutter...

8 kommentarer:

  1. Jama om otacksam! Tur att du förstod att han bara skojade. Bra att du har uteplatsen att tillgå när du behöver sura i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, precis! Men man är ju erfaren och vet att det är skillnad mellan vad han säger och vad han *menar*.

      Radera
  2. När våra 2benta har datortrassel är det bästast att smyga därifrån så tyst man kan. Sen är dom konstiga när de vill sova också *fniss*
    Ha en trevlig fredagskväll!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet, men man kan ju inte låta bli...
      Visst är det märkligt att de jämt ska sova när vi är vakna?

      Radera
  3. Vet precis hur griniga 2-beningar kan bli om inte det tekniska fungerar !
    Åh hur otacksamma dom kan vara när vi vill hålla dom rena och snygga :)

    SvaraRadera
  4. Det trodde jag inte om din husse. När jag ser honom verkar han så timid och lugn. Men där ser man, skenet bedrar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I de lugnaste vatten, som husse brukar säga.

      Radera