torsdag 8 augusti 2013

Vilket väder

Jamarns vad det regnar ute. Det är skönt att vår nya lägenhet har tak över hela uteplatsen. Den gamla lägenheten hade bara ett litet frimärke att tassa runt på och det blev trångt med två katter och en husse. Så jag har stått och tittat ut på regnet och tänkt på mina olycksvänner som inte har någonstans att ta skydd en sån här dag. *suckar*


Hm, hur ser dagens väder ut då? *spanar*

Vadå gå ut? Vill du ut, så får du gå själv. Det regnar ju!
Det bästa man kan göra en sån här dag, är att vila upp sig inför en finare dag.

Sen har vi något tråkigt att berätta; vår kattvän Sören Fernström som har samlat in tusentals kronor helt själv, till olika katthem i Sverige, är jättesjuk. Det pågår nu en insamling till Sören, så han kan få all hjälp som behövs. . Nu måste vi hjälpa Sören att bli frisk. Kämpa Sören. Kämpa!!



Sören berättade igår:
Vilket BAKSLAG. Igår var jag piggare kanske av den sprutan jag fick. Idag var det Helt ELÄNDIGT. Värre än någonsin.Jag orkade knappt ens titta upp. Så det blev en tur till Vetrinären igen där man tempade mig och konstaterade att jag hade 41 graders feber och fick stanna 4 timmar för behandling. Nu är jag hemma på permission med kanyl i benet. Massor av prover och röntgen är tagna. I morron skall jag in igen för mer behandling och matte är Jätteledsen. Skulle behövt ut och skramlat till mig själv nu.
Och idag är det inte bättre:
Så här är läget idag. Inge vidare alltså. Febern har nog stigit igen och snart skall jag in till Vet igen för behandling. Matte är jätteorolig och ledsen. Många skrev att dom ville skänka mig en slant till min räkning. Så här har ni kontonummer.
Överföring till Swedbank 8169-5 904 000 400-5 Matte heter Ann-Sofie Leveau.
Nospuss från en krasslig Sören


5 kommentarer:

  1. Så härligt att kunna njuta av svalkande regn utan att bli det minsta blöt. Ni har det verkligen väl ordnat för er!
    Stackars Sören, vi ska genast tassa in en slant till honom <3
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamvisst! Vi är så glada över vårt "nya" hem, trots att vi bott här ett helt år nu.
      Vi håller alla tassar vi kan för Sören.

      Radera
  2. En sån här dag tar naturligtvis Sören övertassen. Hoppas han snart mår bättre. En kisse som gjort så mycket gott får så många andra kissar måste få all hjälp han behöver.

    SvaraRadera
  3. Vilken tur ni har nu, där ni bor så ni kan kolla vädret ute på altanen/Balkongen,mjau
    Här har det oxå regnat hela dagen, suckjam.

    Tass tass

    SvaraRadera
  4. Vi håller tassar och tummar för att Sören snart piggar på sig.

    SvaraRadera