fredag 23 augusti 2013

Husse är kattvakt

Eller, han är inte det nu längre. Men har varit det åt Gumman, igår och idag. Husse gillar verkligen Gumman och det gör faktiskt jag med. Hon är väldigt snäll och artig. Inte som andra katter som bara fräser åt mig eller jag fräser åt dem. När jag träffade Gumman första gången, så visste jag direkt att det var en hyvens kisse. Hon hade ju favoritgrannen som matte.

Husse pratade lite med henne när han var över och gav mat. 

Fast nu vill jag att matte kommer hem, så jag får gå ut.

8 kommentarer:

  1. Klart att Gumman vill att matte ska komma hem. Även om husse är en riktig kattmänniska kan det aldrig bli detsamma som ens egen människa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det håller jag med om. Favoritgrannen såg ju till oss när husse var på sjukhus och även om hon var jättesnäll och gav oss mat och bjussade på godis, så saknade vi ju husse.

      Radera
  2. Gumman är är fin tycker vi. Det är bra att ni lånar ut husse till henne en stund.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gör man inte för sina grannar. *hehe*

      Radera
  3. Din husse är en hyvens tvåbening, näst efter matte den bästa jag känner. Så snäll han är! Så omtänksam!
    Jag gillar inte att matte ger sig ut på egna äventyr men kände mig inte det minsta övergiven.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att husse skötte sig, annars skulle jag jamat allvar med honom.

      Radera
  4. Gumman ser jamarfin ut, förstår att du gillar henne! Och så bra att din husse och Gummans matte kan hjälpas åt ibland, så ni inte blir utan mat eller gos!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har verkligen tur med såna trevliga grannar. Utan mat eller gos, kommer vi aldrig vara.

      Radera