lördag 16 augusti 2008

Flygande mumsbit

Såg en sån smaskig fågel ute på tomten. Han hade fastnat lite i fågel 001 nätet som husse satt upp för att hålla oss katter inspärrade. Nu var det en stackars fågel som fastnade där istället. Jag erbjöd mig snabbt att springa ut och rätta till problemet. Men husse slog igen dörren mitt framför nosen på mig. *fnys*

Sen såg jag igenom fönstret hur husse höll på att fjäska med fjädervippan. Inte nog med att han klappade skrället, han pratade med den också. Till slut sätter husse fjäderfät uppe på vår spalje, i hopp om att den ska flaxa iväg. Själv satt jag och hoppades på att fönstret skulle gå sönder så jag kunde ta mig ut och äta... err, jag menar, spela kort med pippin. *mums*

Efter 10 minuter satt fågeln fortfarande kvar på samma fågel 012ställe. Husse började nu bli panikslagen. Mitt erbjudande att sköta problemet, vägrade han att lyssna på. Tråkmåns. Till slut springer husse ut i tofflorna och runt tomten för att komma åt skrället. Precis när husse greppar den lilla besten, så börjar den flaxa som en tokig och smäller till husse mitt i trynet. Vi katter höll på att garva ihjäl oss, vi visste ju hela tiden att den bara spelade sårad.

Sen spenderade husse en evighet med att fota besten från alla vinklar. Det kan ju vara en okänd art, och då blir husse kändis. Det blir nog bra, då kan han kanske skaffa en stege så han slipper braka rakt in i buskarna nästa gång han ska klättra efter fåglar.fågel 013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar