söndag 31 augusti 2008

Husse odlar gräs?

Blev lite fundersam när jag såg gräset på parketgolvet. Har husse Gräset inomhus börjat med odling inomhus utan att fråga mig först? Jag var ju självklart tvungen att inspektera det hela. Det visade sig sen bara att husse plockat in gräs åt os. Inte odlat. Med tanke på att även hans plastblommor dör, så är det nog lika bra.

Vi åt först ur plastbunken som gräset låg i, men vi tyckte det blev lite trångt med två katter i den, så jag sparkade ur Snuffe tillsammans med lite gräs. *hehe*

Tom matskål Senare på kvällen så ägnade jag cirka 45 minuter åt att jama åt husse att maten var slut. Men han fattade ingenting, utan kliade mig lite på skallen och gick vidare. *fnyser* Till slut fick jag bängbollen att gå ut i köket och se efter själv. Då först fattade han galoppen och fyllde skålarna åt oss. Typiskt att man måste behöva ta saken i egna tassar. Det står ju till och med "all gone" i botten på skålen.

Måste ta ett allvarligt jamande med husse om det här. Det är oförlåtligt att ha tomma matskålar framme. *morrar* Ska nog jobba övertid med att ge honom dåligt samvete imorgon.

Hälsningar från en utmärglad och svag Sippo... *tassss...*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar