onsdag 20 augusti 2008

Tvi vale!

Sippo bakom galler I dag är det verkligen synd om mig. Husse har varit dum mot mig. Han lurade in mig i katt-transporten. Först så ställer han ner den på golvet och låter gallret vara öppet. Självklart blev jag ju lite nyfiken och kikade in där. PANG! Plötsligt slog grinden igen och jag var fast i mitt fängelse. Jag protesterade högljutt mot behandlingen. Jag jamade för full hals och slog med tassarna mot gallret, men inget hjälpte. Plötsligt börjar transporten röra sig. Inte nog med att man blivit instängd, jag har även blivit katt-nappad. Det blev en tur i den otäcka bilen och sedan var vi framme vid målet, nämligen djursjukhuset. Nu kunde det väl ändå inte bli värre?

Vi fick sitta i ett stinkande rum och vänta på att någon av tjejerna skulle bli ledig. Jag påpekade för husse att han kanske skulle ha större framgång om han inte släpade sin stackars katt med sig. Plöstligt kom det in en tjej och tittade på mina ögon och sedan petade hon mig i örat! *fnys*

Sen börjar hon lyfta och knuffa runt mig i buren. Jag markerade min olust genom att vägra fälla ut benen. Då krafsade dom sig i skallen och beslutade sig för att jag nog trots allt var frisk. Det hade jag faktiskt kunnat tala om innan dom började peta och stickas. Plötsligt ser jag hur husse tappar all färg i ansiktet. När jag vänder mig om för att titta varför, så hinner jag inte blinka innan tjejen stuckit mig i nacken med en äcklig spruta. Vet inte vem som mådde värst, jag eller husse. *fniss*

Vi fick ett fint litet intyg som husse kan tappa bort till nästa gång. Han är bra på sånt min husse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar