tisdag 9 september 2008

En kvällspromenad med husse

Nu har jag inte fått vara ute på jättelänge. Husse skyller hela tiden på vädret, men jag tror att han bara inte orkar. Visserligen har det varit lite blött ute. Jag tycker inte om när det är blött, men jag gillar inte heller att sitta inne hela dagarna nu när jag tränat husse så hårt med koppel. Snart lär han sig väl att vi alltid ska gå åt mitt håll. Vilket håll det är, kan variera.

Nåja, jag påpekade för husse i dag att solen faktiskt sken ute och att det inte regnade längre. Men lyssnade han på mig? Nä! Jag tjatade halva dagen och vid solnedgången så gav husse upp och plockade fram kopplet. Inte sitt koppel, utan mitt. Han skulle nog se rätt lustig ut med halsband och lina. Usch! Nu kommer jag få mardrömmar i natt. *jämmer*

Vi tog oss en rejäl promenad runt i området och jag kollade nogapromenad med sippo 001 varje träd, buske och gren. Man måste vara på sin vakt här i kvarteret. Det dyker alltid upp nån spoling som tar sig i jamen. Jag markerade ett par träd för att liksom tala om att det var mitt träd. Tyvärr kan jag ju inte kolla varje dag, då husse inte släpper mig fri. *fnys*

Efter att markerat träden så var det dags att göra det jag gillar mest när vi är ute. Att rulla.

Finns det något mysigare än att rulla runt på marken? Det knastrar så skönt i pälsen. I bland får man med sig något underligt kryp också. Fast då säger jag till Snuffe som får ta hand om det. Jag är inte så mycket för att äta kryp, och husse är det bara att glömma. Han flyger i luften bara han ser en myra.

promenad med sippo 006

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar