måndag 22 september 2008

Ute i skogen

Åh så mysigt vi har haft det. Eller jag har snarare. Husse var måttligt road när jag drog in i en skogsdunge på förmiddagen.  
Jag började dagen med att jama för en promenad igen. När jag jamat tillräckligt, och husse hade slut på tofflar att kasta, så fick han nog och plockade fram selen. Jag var så till mig att jag knappt kunde hålla tassarna i styr.
När vi kom ut så blev det lite av en chock för mig. Det var jättetråkigt väder och det verkade som att det snart skulle ramla ner massa blött. Men jag chansade och släpade med mig husse på en prommis. Vi såg oss omkring och om man bara tittade så var det rätt fint med alla färger. Husse påstod det i alla fall, själv var jag upptagen med att nosa i gräset.






Efter att smugit runt i buskarna lite, så ville jag utforska ytterligare. Jag hittade en stig som gick in i ett skogsparti. Det verkade jättemysigt där inne, så jag tvingade husse att följa med mig in.
Han protesterade först då jag inte visade någon tendens till att hålla mig till ytterkanten av skogen, utan traskade allt längre in.
 
"Kom nu husse, det är jättefint här"

Liiite längre in bara...


Men husse, låt bli stickiga buskar

Aaaj, sa husse...

 Vi knatade runt där inne i skogen ett tag, men sen så fick husse nog och formligen släpade ut mig. Först blev jag lite orolig att vi sprungit vilse, men jag höll mig lugn för att inte göra husse nervös. Efter en bit så hittade jag faktiskt vägen, och vi var snart på väg hem igen. Ytterligare ett äventyr med katten Sippo.
Här är två filmsnuttar när jag tränar trädklättring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar