tisdag 2 september 2008

Morgonilskna husse

Vad är det för fel på människor egentligen? Ni sover ju hela nätterna, det är ju då som det är som roligast att stoja och skoja. Jag har haft glädjen att väcka husse runt 4-5 på mornarna i nästan två veckor nu.

I morse tyckte jag han verkade lite segare än vanligt. Kan bero på att han för ovanlighetens skull lyckades stappla till sängen innan han somnade. Jag kände att det var min plikt som trogen huskatt, att väcka slöfocken.

Det gjordes genom att slita i persiennerna och jama på lagom hög volym. Normalt så brukar det komma en strumpa eller toffel flygandes. Dom kan jag normalt ducka utan problem, sen så siktar husse väldigt dåligt. Men den här morgonen så hade husse fuskat lite. Han sprutade nämligen vatten på mig när jag satt i fönstret. Han träffade mig mitt i refrängen på "Tass över sjö och strand" så det blev ett smärre avbrott i uppträdandet. Jag borde kanske anat oråd när husse laddade blomsprutan med vatten i går kväll och ställde den vid sängen. Dumma husse, du ska allt få igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar