fredag 5 september 2008

Ett litet inlägg innan natten

Det har ju inte hänt så mycket i dag. Mest blivit att man legar och sovit på skrivbordet. Förmiddagen ägnade jag åt att försöka få husse att ta mig på promenad. Men han totalvägrade, med ursäkten att det regnade. Jag gillar visserligen inte vatten, men jag ville ju faktiskt bestämma själv om vi skulle gå ut eller inte. Nu fick jag ju inte ett jam att säga till om.

Eftersom jag inte fick gå ut, så gick jag runt och jamade hela förmiddagen. Husse uppskattade inte det alls. Först skällde han på mig, men när inte det hjälpte så försökte han dränka mig med blomsprutan. Måste göra nånting åt den där hemska saken. Jag gillar inte att bli blöt i pälsen.

Läste på Gustav's blogg om matroffaren. Låter riktigt otäckt tycker jag. Husse påstod att det påminde om mig. Ahum, ursäkta mig?

2 kommentarer:

  1. Va! Sprutade han vatten på dig!?
    Säg till om du behöver hjälp, jag har lyckats utmärkt med att tämja min matte. Hon vet sin plats.

    Visst är det dööötrist när det regnar. Jag brukar ligga under altanbordet och filosofera, för lite luft behöver man ju.

    Som sagt, hör bara av dig så ska vi nog få fason på din husse. Min matte är ett mönsterexempel, så ge inte upp.

    SvaraRadera
  2. Jo, så illa är det. Min husse jagar mig med den otäcka blomsprutan. *suck* Jag funderar på att skriva till tidningen och förklara under vilket förtryck vi katter ofta lever. Ack och jämmer.

    SvaraRadera