fredag 5 december 2008

Blött och eländigt

I dag var det inte alls kul att vara ute. Allt det vita har återigen blivit grå gegga som inte känns något vidare att tassa runt i. Som om inte det räckte, så började det ramla ner massa blött uppifrån! Inte lätt att vara katt, det jamar jag bara.

Vidare så forsätter jag att kämpa med kattbalken. Tänkte lägga upp ett par punkter som alla kattkompisar kan titta på. Jag tar gärna emot svanspekningar på eventuella fel och brister. Gustav var ju så snäll och tassade ut ett mindre rätt jag gjorde tidigare.

“Katter har aldrig fel, vi har kanske bara mindre rätt.”
-Sippo

Utdrag ur Kattbalken

  • Var katt, har vid hot mot liv, hälsa och päls, rätten att nyttja vad som kan kallas övervåld. Katten får då ej skrikas eller skällas på, då denne endast försöker överleva och handlar därefter. En utskälld katt har rätt till mycket kel och godis eller leksak.
  • Att skaffa fler husdjur utan att först rådfråga sin katt, är ej rekomenderat. Ska fler husdjur skaffas, bör först större bostad skaffas. Gärna en våning per katt.
  • Då vi katter är nyfikna av sig, kan det ibland hända att dem råkar välta saker som står i vägen. För att minska antalet olyckor, bör katten utrustas med fiberoptik som kan styras via svansen.
  • 6 kommentarer:

    1. Jag har litet ont om tid just nu. Ska fundera litet till. En kattbalk får inte stressas fram, det är viktiga saker. Återkommer i ärendet!

      SvaraRadera
    2. Ave Sippo! Jag har läst din blogg och har en liten kommentar till kattbalkens sista paragraf (av dem du visar upp). Du har tassat ner "Då vi katter är nyfikna av sig," men jag förstår att du menar "nyfikna av oss" och att du bara har gjort ett yttepytte litet miss-tag. Sedan skulle jag vilja föreslå att du försöker hitta ett annat ord för "skaffa" i något av fallen i paragraf 2. Jag önskar dig lycka till!

      SvaraRadera
    3. Fundera på bara. Här tassas det långsamt

      SvaraRadera
    4. Jämmer och elände. Jag sa åt husse att ge katten i att pilla med kattbalken. Nu är det säkert fullt med sådana där fel. Ska genast jama ut honom.

      SvaraRadera
    5. Sippo! Jag tycker att det är tvåbeningarnas SKYLDIGHET att flytta undan saker för oss till exempel när vi vill ligga och sträcka uuut oss på fönsterbrädan eller så. Eller annars så tycker jag att det ska utrustas med x-tra fönsterhyllor en för blommor och såna saker och en för oss katter...

      SvaraRadera
    6. Väl jamat. Du har fullständigt rätt. Fast av någon underlig anledning så är det alltid mer intressant vid blomkrukorna än vid den tomma fönsterbrädan. Måste vara något med lagen om kattens liv och rörelse, eller nåt sånt. Men jag kurrar helt och hållet på din sida. Upp till kamp!

      SvaraRadera