tisdag 16 december 2008

Låg beredskap igen

Kan meddela samtliga katter att det vita nu har försvunnit. Troligen fick det kalla fötter när jag tassade runt och fortsatte inspektionsrundorna trots allt vitt. Detta bevisar det jag alltid jamat, vi katter är oslagbara när det gäller uthållighet och envishet.

Härligt med lite grönt igen


I går fick husse för sig att han skulle kasta lite möbler. Plötsligt försvann en bokhylla ut genom dörren. Det var rackarns fräckt, det var nämligen en av mina favoritplatser innan tvättmaskinen. Nu känner jag knappt igen mig. Om jag råkar göra något i ett hörn, så är det helt och hållet husses fel. Han ska inte möblera om och förvirra oss katter.“Att kurra är skönt och att störa oss då är inte lönt”
-Sippo, poetisk katt.

2 kommentarer:

  1. Nu är det hög tid att du anlitar en kattvokat igen! så där får inte hussar göra mot sina kära katt och hans bästa ägodelar. Helt klart fall som är åtalbart...spelar ingen roll att det var din fd favvoplats, den innehar ett visst tassfektionsvärde för en katt. Att göra så inför jul oxå när man ska njuta och ha det skönt. Har han tänkt att du ska gå omkring och vara olycksalig HELA julen??? Hrmpf

    SvaraRadera
  2. Precis. Jag tror husse nästan är ute efter mig. Stackars mig, hur ska jag våga kurra av lycka igen? *sniff*

    SvaraRadera