lördag 20 december 2008

Blött överallt

Den här dagen har då inte varit något kattväder, det jamar jag bara. Började morgonen med att släpa husse ur huset för en promenad. Efter ett tag insåg jag att det var kattans blött ute. Kunde knappt nosa på en buske utan att få blött i hela pälsen. Vi gick in och somnade båda två.
Ett par timmar senare tyckte jag det fick vara nog. Nu var det dags för ny promenad. Det krävdes en hel del fräs och jam, innan husse behagade röra på sig. Sur var han också. Trodde nästan han skulle få sådan där “hjärninfarkt” eller vad det heter.

Den här bilden tog husse i komplett mörker. Inte en lampa i närheten. Då slog husse på sin lampa och fotade utan den där blixtprylen. Blir självklart inte lika bra på kort som i verkligheten. Men man ser ju lite av min fina päls.  




Väl ute, så fick vi verkligen nytta av lampan husse köpte i går. Det var nämligen becksvart och det ramlade ner massor med blött.

Både husse och jag fnös åt vädergudarna. Alla är emot oss.
Husse var nog den som roades mest av sin nya leksak. Själv höll jag på att få hjärtfel när det plötsligt dök upp en skugga av storlek större, från ingenstans. *fnys*


“När det regnar och är blött, är det okej att bli trött.”-Sippo, fuktskadad katt.

2 kommentarer:

  1. Lampor och blixtar??? Du har väl "kattögon"?! Och dessutom kan väl din husse gå ut och rasta sig själv! Då är det bättre att sitta hos oss och leka med vår nya leksak, som matte har skickat efter... Smyg hit gamle grabbis! =O)

    SvaraRadera
  2. Jag vågar inte låta husse gå ut själv. Han skulle säkert bara springa vilse utan mig. Vilken snäll matte ni har som skickar efter leksaker åt er. Blir nästan lite avundsjuk.

    SvaraRadera