fredag 12 december 2008

Uppdateringar och en rapport

Först och främst måste jag varna alla katter; Det kommer massor med vitt! Samtliga katter bör omedelbart söka skydd i närmaste soffa eller mysig garderob. Upplysningsvis har det kommit så pass mycket att det täcker tassarna. Mycket oroväckande.
Passade även på att uppdatera snabbmanualen i spårning. Hittade två nya spår när vi trampade runt i snön. Jag sa åt husse att ta ett par bilder med blixtlådan. Var även tvungen att kolla under buskarna efter ödlespår. Maya har nämligen begärt sådana i handboken. Men det verkar som om de flesta har gått och lagt sig. Alla faktiskt.





6 kommentarer:

  1. Alltså, Sippo!
    Du är fyndig. Det märks, att du har pluggat latin.
    Och dina kommentarer är alldeles riktiga, tycker jag.
    Hälsningar från din husses pappa.

    SvaraRadera
  2. Oj, men tack. Det är med stolt svans jag mottager detta beröm. Latin sitter jag och studerar vid längre besök på kattlådan.

    SvaraRadera
  3. Du har alldeles rätt, snövarningen var befogad. Höll på att vända på baktassarna när jag tittade ut genom dörrspringan i morse. Mjausch...
    Mycket bra intensivkurs i spårning! Skulle vilja infoga ett litet tillägg på Flygus Mumsus, nämligen en varning för svart-vita sådana. Dessa är definitivt inga mumsbitar, utan man ska akta sig mycket noga. Vid spårning gaddar dessa ihop sig och anfaller med projektiler de har längst fram. Undvik alltså all konfrontation med dessa marodörer! Annars är detta en ypperlig handbok!

    SvaraRadera
  4. *tassar ivrigt ner informationen* mhm, det är noterat. Tur att du jamade det innan manualen kommer ut i affärerna. Tänk vad pinsamt det kunde ha blivit.

    SvaraRadera
  5. Hehehe...är det latin eller latrin du studerar...
    Hur som helst, när jag läser din härliga blogg saknar jag vår lille vän som sprang bort i våras. Han var 7 månader gammal och ganska lik dig, jättefin med andra ord!
    Snyggt tassande , Sippo!
    Stina i Degerfors

    SvaraRadera
  6. Det är den kattiska versionen av latin; Jamus Jamus, tror jag det heter. Jag blir ju alldeles generad i pälsen av allt beröm. Fast jag blev ju lite tung i hjärtat när jag hör att du förlorat din kattkompis. Husse vägrar att släppa mig lös, då han är övertygad om att något kommer hända mig. Hoppas din kompis mår bra, var han än befinner sig. Ett stort *kurr* till dig.

    SvaraRadera