torsdag 18 december 2008

Mobbad katt

I dag var det inget kul att vara jag. Först var det så tråkigt väder, att jag inte ville gå ut alls. Blev lite orolig och kände med tassen på pannan, om jag börjar bli sjuk. Men så var inte fallet. Så då måste det vara vädret.
När vi väl kom ut på eftermiddagen, så tog det inte lång tid innan jag såg en otäck fågel i ett träd. Det var en sån där farlig sak som Gustav varnade mig för.
Först försökte jag ignorera fjädervippan, men den var så uppnäbbig att jag inte kunde behärska mig. Till slut gjorde jag en kattrusning och klättrade upp i trädet så fort jag kunde. Typiskt nog så hoppade den fegisen upp två grenar, samtidigt som husse vägrade ge mig mer koppel. Jag anar fulspel bakom kulisserna. Till slut satt fjäderfät och skrattade och pekade vinge åt mig. Jag är en mobbad kisse…


"En mobbad katt jag är i dag, men i morgon jag tar dig med nya tag.”

-Sippo, filosofisk och mobbad katt.

4 kommentarer:

  1. Mjousch, ge upp med dom där fjäderfäna, de är bara energitjuvar. Bättre att ödsla kraften på nåt som man verkligen kan få tag på...typ brunslocken osv. Tur att inte du oxå mår dåligt - sänder en tanke till vår vän Gustaf som verkligen inte mår så bra för tillfället. Tassen på hjärtat så blir jag orolig när mina vänner inte är nog försiktiga utan utsätter sej för faror och blir dåliga av det.

    SvaraRadera
  2. Tjena Sippo! Måste nog säga att jag är glad att du inte kom så nära fjädervippan, för de är förbenat lömska och har fler fjädervippskompisar i närheten är du kan ana...talar av egen dyrköpt erfarenhet...morrhåren darrar bara jag tänker på det...Tass på dig!

    SvaraRadera
  3. Brunnslocken har hållit sig ovanligt lugna den senaste tiden. Jag anar oråd. Jag är också jättenervös för vår tasskompis. Han är ju en fredsälskande katt som inte alls förtjänar att bli biten på.

    SvaraRadera
  4. Jag visste det var något fuffens på gång. Jag såg nämligen en hel skock bland molnen som bara flög i cirklar. Nu förstår jag att dom väntade på att jag skulle tassa fel så dom kunde anfalla mig. Vilken tur att du varnade mig förut. Tass tillbaks.

    SvaraRadera