torsdag 11 december 2008

Rapport från morgonens patrullering

Det var inte det roligaste att tassa ut bland massa vitt och blött elände. Men jag ryckte upp morrhåren och gick med bestämda steg ut för en runda. Det mest intressanta från promenaden var ett par tvåbeningar som stannade och pratade lite med mig. Husse stod lite vid sidan om och trampade.
En nackdel var förstås den hundusling dom hade i koppel. Fast han verkade förstås tämligen ofarlig. Storleksmässigt var han inte mycket större än mig. Fast som vaksam katt intog jag svansberedskap. Man kan ju aldrig vara riktigt säkra när det gäller sådana där skällmaskiner.
Vi hittade även lite spår, och då slog det mig att jag kanske borde tassa ihop en manual i spårning. Jamat och gjort, här är den.

 


2 kommentarer:

  1. åh, vilken bra spårmanual, men jag saknade det där om råttor och ödlor..
    Sen vore det jamans bra om du kunde tassa till en manual om hur man hanterar tvåbeningar i största allmänhet. De är rätt svårhanterliga periodvis..

    SvaraRadera
  2. mhm, verkligen. Jag har trots mina sju år hos husse, fortfarande lite problem att förstå honom ibland. Eh, mer ofta än sällan, om vi ska jama helt ärligt. Råttor och ödlor ska jag spana efter under nästa patrull. Kanske är dom som käkat upp min sympatiske vän, Masken Börje.

    SvaraRadera