onsdag 3 december 2008

Kattbalken

Ett stort mjaou, vill jag ge alla bloggande katter här ute. Snart drar det sig mot den här julen, som alla talar om. Själv har jag väldigt lite intresse för för sådana där helger och allt vad det är. Men julen innebär oftast en rejäl lyxmåltid för oss katter här hemma. Sedan får man tillbringa en evighet på lådan.

Dessutom brukar husse springa runt som en yr iller och “pynta” vid den här tiden på året. Jag förstod snabbt att detta “pynt” var leksaker för oss katter. Varför hänger man annars glittriga prylar i fönstret? Efter den sjunde duschen så insåg jag att det kunde röra sig om ett litet missförstånd från min sida.


Här nosar jag efter inslag till kattbalken.
Så har jag börjat tassa på en lagbok för oss katter. Jag kallar den för “kattbalken” och den innehåller många viktiga punkter som alla hussar och mattar borde känna till. “Okunskap, är ingen ursäkt” som min husse brukar säga. Nej vänta, det var någon annan som sa det. Äsch, strunt samma.
Jag har inte hunnit tassa ner så mycket än, men det kommer bli en succé för oss katter. Äntligen en straffskala som är till fördel för oss katter. Så nu nosar jag runt efter nyttiga inslag till denna fantastiska bok.


Ett exempel på kattbalken:
“Vid avsaknad av färsk kost, exempelvis näbbmus, flygande mumsbitar mm. skall detta ersättas av likstående kost. Mjukmat av finare kvalitet kan duga. Vid desperata tider kan självdöda ekorrar duga. Överkörd grävling räknas ej som fullgod ersättning.

2 kommentarer:

  1. Men hördu Sippo, äter du NÄBBMUS? Jag tycker dom luktar jätteäckligt. Tror inte så många katter gillar dom. Litet försynt gör jag en förfrågan om du inte kan stryka ordet "näbb" i texten till kattbalken, eftersom likvärdig kost till näbbmus...tja...rutten strömming ungefär. Annars är jag till fullo belåten med texterna, och hyllar dig för detta berömvärda initiativ!

    SvaraRadera
  2. Åh jamarn. Jag vet ju inte så mycket om sådana där saker, eftersom jag egentligen är innekatt. Men jag stryker ordet näbb omedelbart. Fortsätt gärna att komma med tips. Han en kurrande dag.

    SvaraRadera