söndag 28 december 2008

Många mumsisar

Först en snabb rapport om gårdagen. I går fick vi veta varför en av grannkatterna förföljer oss om kvällarna. Hans matte sa att han älskar ficklampor. Det förklarar varför han ligger och smyger i buskarna. Trodde ett tag att han var en sån där snuskkatt som man hört jamas om och han var ute efter mig. *skak, darr*
Så till dagens barvader.
Blev försvansat irriterad i dag när vi var på promenad. Hela luften var full av flygande mumsbitar. När jag såg ett gäng sitta i ett träd, då kunde jag bara inte hålla mig längre.

Tyvärr lyckades jag inte fånga någon. Men det är kanske inte så märkligt när man har en tvåbent elefant att släpa på.

Utöver detta så har jag även uppfunnit ett nytt yrke för mig.   Nosolog.
“Katt med begåvad nos som spårar upp saker och händelser.”

“Kallt om tassen trots värsta stassen. Med nosen i backen får jag fågelskit i nacken…”
-Sippo, frustrerad katt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar