torsdag 4 december 2008

Tassar fortfarande på kattbalken

Jodå, jag tassar så fort jag bara kan. Har ändrat lite här och var så det passar oss högstående katter lite bättre. Jag lyssnade även på Gustav’s jam tidigare och ändrade en liten detalj i kattbalken. Det är som sagt inte helt lätt för en innekatt att veta vad som är smakigt utomhus.
Annars har det varit lugnt i området. Tog en promenad med ankarkättingen lite tidigare under dagen. Men vilken chock jag fick när vi kom ut. Det var ju massa otäckt vitt överallt. Husse, vad har du gjort nu då?! Inte nog med att det vita var överallt, det var massa grå gegga också. Jag fick skutta mellan pölarna för att inte bli blöt om tassarna. Undra när husse ska lära sig att göra samma sak.

Uäääck. Vitt och blött överallt.


4 kommentarer:

  1. jag jamar helt med dej Sippo. Själv håller jag mej inomhus. Är fortfarande väldigt mätt efter det STORA MÅLET igår...
    Den där boken du skriver på är VÄLDIGT bra! Det kanske kan bli årets julklapp till alla katter!
    Tvåbeningarna pratar ju i ljudlådan om årets julklapp...

    SvaraRadera
  2. Fy, vad otrevligt det ser ut hos dig, din stackare!
    Bra att du tog bort "näbb". Förstår att det inte är lätt för dig att veta. Vi erfarna utekatter vet att möss med näbb inte är ätliga.
    Du är värd allt beröm för jobbet du tassat ner hittills!

    SvaraRadera
  3. Åh, tänkte inte på att det kunde bli en julklapp. Bäst att jag tassar vidare så det blir klart. Tass så länge.

    SvaraRadera
  4. Jo, det vill jag jama. Kallt och blött på en gång. Nästan så jag funderar på att skaffa tofflor till tassarna. Tänk vilken tur jag att jag har dig som kattkompis Gustav, annar skulle jag ju kanske råka ge helt fel recept om olika uterätter. Tackar för berömmet. *kurr* Mjaou på dig så länge.

    SvaraRadera