måndag 8 december 2008

Livsfarligt hemma

I bland är man inte ens säker hemma. Husse hade lite besök och dom spelade något lustigt spel där man dansade runt på golvet. Hm, “Wii” tror jag det hette. Självklart var jag som ansvarstagande katt, tvungen att kontrollera vad i hela friden som pågick.

Jag hade precis kommit upp bakom speltokarna, då dom började svinga “handkontrollerna” som det hette, och nästan knockade mig. Det var på morrhåret att jag hann ducka och göra en kringgående manöver. Jag jamade ut tokarna för att verkligen göra det klart vilka regler som gällde i huset. Så skrattar husse bara åt mig och säger att jag inte ska smyga runt så där. Vadå så där?

Resten av lunchen tillbringade jag med att sitta i fönstret och spana mot eventuella inkräktare. Problemet var bara att husse fällt ner det som kallas för persienner. Det blev en hård kamp för att visa vem som bestämde. Persienner ska veta sin plats.


4 kommentarer:

  1. Jag tycker att vi ska bilda en antispelkattpakt!
    Varför i hela kattens namn ska tvåbeningar sitta framför en låda och hålla på och dumma sej när det finns SÅ mycket att titta på och jaga ute? Dessutom fastnar dom av nån konstig Nej, upp till kamp bröder och systrar!
    Sippo, det borde du skriva om i din handbok. Hur hanterar vi katter dessa tvåbeningar som flyr verkligheten...

    SvaraRadera
  2. Åh vilken bra idé. Jag börjar genast tassa på instruktioner. Vilken smart kisse du är. Kan ju undra varför jag inte kom på den idén. Måste vara husse som fördummat mig, eller liknande. Men du har rätt, upp till kissekamp!

    SvaraRadera
  3. Har hört berättas om Wii. Matte har hotat med att införskaffa ett dylikt, något jag motsätter mig å det bestämdaste. Särskilt sedan jag läst dina erfarenheter.
    Persienner verkar vara ett otyg. Riv ner dom! Man ska väl kunna SE UT?? Din husse har en del att lära än...

    SvaraRadera
  4. Mjaou på dig. Inte nog med det, nu har han även skaffat en slags platta, som han står och hoppar på framför TV'n. Komplett livsfarligt ser det ut att vara. Fast å andra sidan, husse har ungefär lika bra balanssinne som en full tusenfoting. Jag har nämligen hört att dom festar långt in på småtimmarna.

    SvaraRadera