tisdag 28 oktober 2008

Halv storm

Fy katten vad det börjar bli kallt och blåsigt ute. Man kan ju knappt sticka ut nosen utan att förlora morrhåren. Men trots detta stack husse och jag ut på en snabbpromenad i området.
Det var när jag kontrollerade en grannport som jag gjorde en otäck upptäckt. Det stod en storvuxen och muskelös katt och stirrade på mig. Jag blev alldeles skakis i tassarna och svansen burrade jag upp så den blev som en stor dammvippa. Det var först vid närmare undersökning som den pinsamma sanningen uppenbarade sig. Jag glodde på min egen spegelbild… Inte undra på att jag blev rädd, så stor och stark som jag är.


Katten snuffe håller fortfarande på att toka sig här hemma. I morse så fick husse nästan hjärtfel då han hörde en duns i köket. När han springer ut för att titta, så ser han Snuffe på köksfläkten! Den köksfläkten som jag har blivit bortjagad från med dunder och brak. Men vad gör husse då? Jo, han hämtar blixtlådan och fotar det lilla kräket. Men mig skäller han på bara. Jag är diskriminerad!

Mjurr. Ja' e liten å söt. 





4 kommentarer:

  1. Hej Sippo!

    Trodde du var ensam katt i hushållet, har husse skaffat en kattunge?

    Emma

    SvaraRadera
  2. Mjaou på dig! Nää, ensam är det ingen risk jag blir. Husse skaffade Snuffe för snart ett år sedan, då han precis förlorat katten Gibbe, som även var min flickvän. *sniff* Snuffe är väl rätt okej, bara han kunde ge katten i min svans. *fnys*
    Om du vill läsa om Gibbe, så finns det inlägget under Augusti "Till minne av Gibbe - min kära flickvän"
    Nu måste jag jama till på skarpen åt husse. Jag vill UT!

    SvaraRadera
  3. Typiskt, alltså! Det där känner jag igen! Bara för att man själv är en något äldre och mycket ståtligare katt blir man diskriminerad som du blivit! Jag har nog märkt att Piff o Puff slipper undan bannor ibland, bara för att de gör sig till och låtsas att de är små och söta. Orättvist är vad det är! Mjau från Gustav

    SvaraRadera
  4. *fnyser* Så sant som det var jamat. Funderar på om det är något för KRIS att ta upp. Så här får man inte behandla oss *ståtliga* katter.

    SvaraRadera