måndag 6 oktober 2008

Mitt kök, mitt arma kök

Nu vill inte jag vara med längre. Inte nog med att husse flyttar runt allting så man knappt hittar matskålen, men nu har han även plastat in hela köket så att vi katter inte har någonstans att vara längre. Jag tycker det är jättetaskigt. Vi hade jättekul under skåpen, man hittade så mycket gömt och glömt.

Underliga markeringar Husse hade skrämt iväg den första hantverkaren, så på eftermiddagen så kom det en annan och jobbade i köket. Först så går han runt och markerar på köksgolvet. Det gillade jag inte. Det är faktiskt mitt golv.

Men sen kom det riktigt otäcka. Jag höll på att tappa morrhåren av rädsla när han satte igång med att borra. Borra, i mitt kök?! Dom är inte riktigt kloka nån av dom. *fnys*

Som om inte det var nog, så plastades hela golvet in. Snacka om snurrigt. Det regnar ju inte innomhus heller. Vad värre är, nu kan jag ju inte komma in under skåpen längre. *snyft*

Otäck vrålmaskin
"Vrålmaskinen var lite läskig."

Resultatet

"Misshandel av köksgolv?"

golvet i köket 005 underlig köksfläkt
"Så här såg det ut efteråt.""En ny köksfläkt åt husse?"

2 kommentarer:

  1. Hördu, det där känner jag igen! Fy katten för borrande, snacka om att det SKÄR i öronen. Man tror ju att skallen ska sprängas! Fattar inte att sånt kan tillåtas i kattnärvaro. Har de inte uppfunnit ljuddämpare,kanske? Mjaou från Gustav

    SvaraRadera
  2. Mjurr, snacka om det. Det vibrerar fortfarande i morrhåren på mig. Jag svär vid mina högra morrhår, att jag aldrig kommer tillåta borrning igen. Så det så!

    SvaraRadera