måndag 20 oktober 2008

Husse gör bort sig

Det är väl förvisso inget nytt, men i dag slog han nog rekord. Husse hade precis kommit hem på kvällen och jag jamade högt och bestämt att vi skulle ta en promenad innan han fick sätta sig. På med selen och så bar det i väg.

Nu hade jag ju varit instängd hela dagen, så jag fick kattans brått ut och visste inte riktigt åt vilket håll jag skulle. Husse börjar vingla över hela vägen för att gå på samma sida. Plötsligt så får vi möte av två tjejer. Jag ville då springa höger och husse vänster, då sprang jag över till husses sida. Problemet var bara att han var på väg över till min sida igen. Resultatet blev att han snavade över kopplet och sprang rakt in i en lyktstolpe.

Husse gör alltid ett första intryck som man kommer ihåg… Grattis ännu en gång husse.

5 kommentarer:

  1. Hahahaha!!
    Stackars Husse, det måste ha varit väldigt pinsamt! Men roligt för alla betraktare.

    SvaraRadera
  2. Mjaou! Gissa om husse såg ut som en skämd mussla. Han drog bara ner skallen i kragen och försökte se oberörd ut.

    SvaraRadera
  3. Men, nu får du undervisa husse! Det finns ju faktiskt vissa grundläggande regler när det gäller kattgående. Vilken virrpanna! Förstår att du också gjorde ditt bästa för att se oberörd ut. Ibland är de pinsamma, tvåbeningarna!Mjaou från Gustav.

    SvaraRadera
  4. Mjurr på dig kompis. Hoppas helgen varit bra. Jo, att släpa runt på husse har sina risker. Men han kan vara rätt trevlig i bland. Ska försöka undervisa honom i morgon när jag ska ska sträcka på tassarna. Mjaou så länge.

    SvaraRadera
  5. Bajsa inne?!? Riktiga kissar skiter ute! Det gör dessutom arbetet med rabatter och gräsmattor extra spännande för »personalen«...

    SvaraRadera