fredag 3 oktober 2008

Hjälp, vad händer? del 1

Vaknade av att husse tassade runt som en rastlös ödla klockan tidigt i morse. Tidigt är innan jag själv gått upp. Jag höll ett misstänkamt öga på honom och spetsade öronen. Det var först när han började flytta kattransporten som det slog mig, vi måste kanske åka bort i dag. Jag kastade mig ner från ställningen och sprang ut i hallen för att jama allvar med husse. Vi vill nämligen inte åka bort i den där.

Efter ett par timmar så ringde den där otäcka ringklockan på dörren. Snuffe och jag sprang och gömde oss under sängen, det kunde ju vara en otäck människa som skulle kattnappa oss.

Men det visade sig att det var en rätt snäll människa. En kattmänniska till och med. Han hade två katter hemma som han var anställd hos. Men i dag skulle han jobba för husse.

Det är nämligen som så, att husse har en liten fuktskada i köket. Men jag förstår inte hur lite fukt kan skada så mycket. Först var jag tvungen att tänka efter om inte Snuffe kanske var skyldig, men så var ju inte fallet, och själv är jag alltid oskyldig. Då återstod ju bara husse. Jag gav honom ett kattöga från golvet och bestämde mig för att kontrollera saken vid senare tillfälle.

Forsättning följer...

golvet i köket 002
"Det blir nog ingen mat i dag"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar