fredag 24 oktober 2008

Ouppfostrade skrälle

Jag är fräsande ilsken i dag. När husse och jag var och vandrade runt husknuten, så såg jag något misstänkt. Det visade sig vara samma kattskrälle som här om kvällen.
Givetvis blev jag arg och sa till på skarpen, att det där är mitt träd som han klöser på. Men han vägrade lyssna och började fräsa åt mig istället. Det blev lite jamväxling mellan oss, men husse förhindrade slagsmål genom att kasta bär. Jag tror han siktade på den andra katten, men det var jag som fick dom i skallen.
Efter omkring tjugo minuters vankande av och ann i blåsten, så fick jag nog och vi gick in igen. Dumma höstväder.

4 kommentarer:

  1. Usch, vilka otrevligheter du råkar ut för! Man kan bli GALEN på inkräktare som kommer och beter sig som om de ägde ens mark. Det gäller verkligen att vara bestämd. Din husse var ändå rätt hygglig som kastade bär. Min matte sprutade iskallt vatten på mig. Du får plocka fram spikklubban under sängen och ta med på nästa promenad! Mjaou från Gustav

    SvaraRadera
  2. *fnyser* Det kan man lugnt säga. Oförskämda typer. Elakt av din matte att spruta vatten på dig när du försvarar marken. Tvåbeningarna har verkligen ingen koll. Ska damma av spikklibban till nästa gång.

    SvaraRadera
  3. Vilken liten sötis du är Sippo!

    Hälsningar Emma

    SvaraRadera
  4. Mjurr... Tack så mycket. Önskar att jag kunde sträcka ut en tröstande tass till dig.

    SvaraRadera