fredag 31 oktober 2008

Vilken morgon

Morgonen började med att husse trampade på sin jacka som legat i min vattenskål hela natten. Han svor och ylade så att Snuffe som låg och snarkade, flög upp och sprang och gömde sig.

Sen tillbringade husse en stund med att torka upp allt vatten som runnit ut på golvet. Att min vattenskål var tömd, det struntade han blankt i. Efter att husse rivit bort mattor, jackor och lite sladdar, så hade han lyckats torka upp allting och man kunde åter gå där utan att blöta ner tassarna.

Husses jacka var däremot dyngsur och plånboken som han hade i den hade en egen liten badplats i fickan. Lite ledsen blev jag när jag såg att fotot som husse alltid har med sig på Katten Elvis och mig när vi var små, hade blivit lite förstört. Husse tycker väldigt mycket om det fotot.

Det värsta med det hela var att husse inte hade någon extrajacka att ta på sig. Så någon promenad blev det inte, trots att jag protesterade och hade mig hela dagen lång. Jag tyckte faktiskt han kunde ta och offra sig lite och gå utan jacka. Det gör ju faktiskt jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar