måndag 20 oktober 2008

Vilken helg

Husse började Fredagen med att trampa i en hög som hamnat lite utanför kattlådan. Sedan tillbringade han en stund åt att jaga skyldiga. Själv vägrar jag anse mig skyldig, mest för att jag inte minns något av det hela. Kan katter gå i sömnen? Hmm…

Lördagen blev inte så mycket bättre för stackars husse. Han vaknade av att det lät lite i hallen. När han kom ut dit så låg det jord och kattgräs i hela hallen. Återigen ville han få oss att vittna mot varandra. Men vi sa inte ett jam. Vi är minsann inga tjallare vi inte.

Vi var ute flera gånger i helgen och traskade runt i området. I Lördags så blev det lite otäckt, då vi trampade rakt in i en annan katts område. Han blev inte så vidare glad över besöket. Jag reste ragg och hotade skrället med en rejäl omgång om han inte höll tyst. Men så började husse dra i mig och jag fick finna mig i att bli bortsläpad igen. Alla andra katter måste tro jag är en fegis och pekar tass åt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar