söndag 12 oktober 2008

Kul i köket.

Nu när det äntligen har lugnat sig här hemma, så vågar man sig ju ut i köket för att kolla lite. Det var som förut, massa plast överallt. Men den här gången hade buskatten Snuffe, rivit bort tejpen i ett hörn och sedan tagit sig in under plasten. Där under sprang han runt och mobbade mig för att jag inte kom igenom det lilla hålet han gjort. Till slut så tröttnade jag på det hela och petade upp hålet lite till, så en riktig katt kunde ta sig igenom. Precis när jag kommit in under plasten, så ser jag bara svanstippen på Snuffe, och den försvinner upp igenom ett annat hål. Han lurade mig! Sedan bråkade han med mig när jag försökte ta mig upp igen.

Sedan så bestämde sig Snuffe för att visa mig hur han gjorde. Det blev mindre lyckat då husse kom på honom mitt i demonstrationen. Det blev lite svårt för Snuffe att försöka förklara varför hans skalle satt fast i plasten.


"Ehm, jo alltså... Err.. *host* uhm.."


2 kommentarer:

  1. Vilken kul lek ni kom på! Dumt att ni blev avbrutna av er okänslige husse! Sån där plast skulle jag också vilja ha. Mjou, så kul jag skulle ha att psyka Puff där.../Gustav

    SvaraRadera
  2. Det var jätteskoj. Men jag misstänker att husse snart kommer att sätta stopp för det hela. Jag ska försöka smugga undan en bit plast åt dig kompis. Mjaou, Sippo

    SvaraRadera