torsdag 30 oktober 2008

Snuffe klantkatt

Jo, det var en tvåbening här i dag och undersökte fuktskadorna i husses köksgolv igen. Han måste visst göra det med jämna mellanrum för att se om det blivit bättre sen sist. Jag hoppas det aldrig blir bättre, jag gillar nämligen varmluftsfläkten som vi har ståendes i köket.

Den här gången passade jag på att hälsa lite artigt. I början gick det bra och jag blev lite kliad på magen. Men så började han plocka med sina manicker och då kunde jag bara inte låta blir att tugga lite på på sladdarna som hängde och slängde. Det uppskattades inte alls.

Sen försökte jag krypa ner i hans väska, det fick jag inte heller. Då gav jag upp försöken att starta en intelligent dialog med dom.

När allt var klart så tejpade han fast plasten på köksgolvet igen. Snuffe har nämligen insett att man kan riva upp plasten och krypa under den. Det är så varmt och skönt under skåpen.

Vad Snuffe inte tänkte på var att han kanske borde smitit ut innan plasten tejpades fast igen. Husse sprang runt som en yr höna och ropade efter Snuffe. Men det var först när hantverkaren gått som Snuffe vågade sticka upp skallen genom plasten igen. Den fick vara hel i cirka 49 sekunder.

Räknar med att bli ensam katt i hemmet lagom till Måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar