onsdag 1 oktober 2008

Ytterligare en blöt dag

Tillbringat mesta av dan med att sova lite. Kröp in i transportlådan och somnade. Där sov jag som en stock till framåt eftermiddagen då jag kände mig lite rastlös.

Jag meddelade husse att det kanske var dags för en promenad, men då påpekade han att det faktiskt regnade ute. Jag tittar snabbt ut genom fönstret, och ser bara att det är blött på marken. Jag anklagar husse för att vara en liten luris och tjatar i 20 minuter om att få gå ut.

Till slut ger han med sig och börjar byta om till rejäla utekläder. Bland annat dammade han av vinterjackan, men några höstskor hittade han inte, det fick räcka med sommarpjucken. Själv har jag fullt anpasningsbara trampdynor med inbyggd termometer. Väldans finurligt.

Blöt Sippo Efter att husse bökat och stökat ett tag, så kommer vi äntligen ut. Då minsann kommer det ner sånt där äckligt blött. Jag försökte vända på tassen och gå in igen, men husse vägrade och tvingade mig ut på gräsmattan som var totalblöt. Jag tyckte inte om det alls. Uäääh!

Jag tassade runt en stund och gjorde en snabbkoll av Sippo under buskeområdet, men sedan fick det faktiskt vara nog. Jag satte tassen i vattenpölen och krävde, att vi skulle gå in. Det var nog en av dom kortare promenaderna vi gjort. Fast då har jag ju lite till godo för nästa gång vi går ut.

"Allt väl här under busken? Bra bra..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar