onsdag 6 maj 2009

Fortfarande blött

Inget kul väder i dag heller. Men det var bara att rycka tag i morrhåren och släpa ut husse i regnet på promenad. Lite svårt var det faktiskt att kontrollera brunnslocken när alla var under vatten. Funderade ett tag på att hyra en u-båt för att ta en ordentlig titt, men kom fram till att jag vill inte bli en vanlig skeppskatt.

Sippo Bloggar 2009-05-06 003
“Vadå undersöka brunnen? Gör det själv om du vill bli blöt.”

Nä, sådana här dagar känns det bättre att ligga inne och gosa med sängkläderna eller husses arm. Hoppas att vädret snart blir bättre.

Sippo Bloggar 2009-05-06 002
“Men husse, du gör ju helt fel. Hur katten kör du egentligen?
Låt mig få visa hur man räddar världen…”

9 kommentarer:

  1. Åh så ni har lika trist väder ni. Här blåser det som bara den, men det har i alla fall slutat regna. Tror jag skall ta sängen i besittning. *gäsp*

    SvaraRadera
  2. Här har det nu slutat blåsa tack och lov. Tror faktiskt att även jag ska krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet. *tass*

    SvaraRadera
  3. Mjaau på dig Sippo

    BS:
    Ja jag försökte visa henne flera gånger hur hon skulle göra, men hon snodde in sig hela tiden ändå. *mutter*

    Nä han går här o tror han äger hela gården. Trots att jag jamat att det är JAG som är The Boss flera gånger.

    Nu har det regnat i flera dagar här o då vill jag inte gå ut mer än på balkongen.

    Tass
    Gimli

    SvaraRadera
  4. Men vilken typ som tror han äger hela gården. Det är nog dags att du burrar upp svansen och ger honom en omgång. Regnar gör det här med och vem vill gå ut då?

    SvaraRadera
  5. Men hördu Sippo, när jag ser hur du har det inser jag att jag inte har ett dugg att klaga på. Litet storm...*fnys*...vad är väl det mot att ha HAVET att tassa omkring i? Tur att du är en commandokatt och van att tackla stora strapatser! DESSUTOM släpande på en seg husse! *hederstass och svansvift*

    SvaraRadera
  6. Håller mej inomhus tills vädret har visat sej från en bättre sida. *nosbuff*

    SvaraRadera
  7. Jag blir ju alldeles generad om morrhåren. Måste erkänna att det är lite tufft just nu, med vädret och att släpa på husse. Men jag är i vilket fall glad över att min människa inte tappat bort någon katt i garderoben i alla fall. *harkel* Det skulle nog knappt min utbildning kunna förbereda mig för. Så du har inte haft det lätt heller. Tänk vad vi får stå ut med. *hederstass tillbaka med dubbel svansvift*

    SvaraRadera
  8. Men fy vilket väder! Den där pölen kommer man ju inte över utan båt.Tass och lov har vi inte lika blött! Finns det gummistövlar för katter?*funderar* I så fall får du önska dig ett par, nej två par blir det ju, av husse!

    SvaraRadera
  9. Det är nog möjligt att det finns gummistövlar till oss katter. Det finns ju till hundar vet jag. Men det vill jag bara jama, att så länge jag har klor, så kommer det inte sitta några stövlar på mina tassar. *mutter*

    SvaraRadera