söndag 10 maj 2009

Men oj

Som alla vet så brukar ju jag och min nos hitta lite underliga saker under våra patruller. I dag så träffade jag på någon som jag inte sett på jättelänge. Först trodde jag det var en inkräktare. Men min nosologiska nos fastslog att det var igelkotten Iggy.

2009-05-10 017
“Men hallå där, vad är det jag ser?”

Det var när jag stod och nosade under busken som jag stötte på den lille krabaten. Husse stod bredvid och trampade lite rastlöst. När han till slut fick nog och började dra i kopplet, så jamade jag till på skarpen. Det var då husse gick ner på knä och stoppade in skallen i buskarna för att kolla läget.

2009-05-10 013

Husse: Men oj vilken söt rackare.
Sippo: Hörrudu, få inte för dig några dumheter här nu.
Husse: Öh, ehm, hmm.
Sippo: Nej! Jag vägrar att dela lägenhet med den där.

2009-05-10 016

Sippo: Passa dig husse, dom där stickorna ser vassa ut. Så bits han kanske.
Husse: Vadå bits? Igelkottar bits väl inte?
Sippo: Stick in fingret och testa.

2009-05-10 014
“Husse fotade den stackaren från alla håll och kanter.
Till slut fick den lille nog och stoppade in skallen i en lövhög. Då gav husse upp. När jag frågade om han sett Masken Börje, så fnös han bara.”

Resten av promenaden avklarades på ett ögonblick. Jag käkade en massa gräs där “bäst före” datumet hade gått ut. Jag spydde upp lite i grannens buskar, sen gick vi hem.

8 kommentarer:

  1. Men, kolla! En Pigge-Snagg! "Skogens vandrande rotborste" Av exemplaret:Piggesnaggus-roteborstis!

    Så e´re!

    Den här nya bloggen vi har halkat in på måste du lära oss att hantera, känner oss fortfarande lite vilsna här, sen vi trillade ner i brunnen hos dig!

    Vill du bli vår personliga katt-guide här???

    Kurriz! från Chinook & Cherokee

    SvaraRadera
  2. Bloggsvar:
    Sippo, gamle polare! Vi tänkte på det där du mjauade en gång om: "Varför kommer ni inte hit i stället?" NU äntligen kommer vi! Och efter lite "experimenterade" så tycker vi att den här bloggen är roligare än AB-bloggen!

    *Kurr, på´re!

    SvaraRadera
  3. Jag känner mig alldeles hedrad och förjamat glad över sällskapet! Jag tycker också den här är kuligare än AB. Undra om det går att lura över våra andra kompisar också. *funderar*

    SvaraRadera
  4. Vi får väl försöka!
    *Kurr!*

    SvaraRadera
  5. Nu har vi släppt en "hårbolls-bomb" på AB-bloggen, om att alla katter borde flytta över hit och starta upp en "Kattblogg-by"... Vad skojsigt vi skulle ha här allihop! *fundelerar, och lägger pannan i djupa veck*

    SvaraRadera
  6. En fankattisk idé tycker jag. Tänk att ha en bloggby för katter. Jag är väldigt spänd på att få se hur detta artar sig. *tass*

    SvaraRadera
  7. Jag tror att den där stickiga kotten har käkat upp masken Börje för länge sen. Det är sånt såna där stickisar tycker är gott. Urrrkk!
    Jag har jamat med mamma om en eventuell flytt till din blogg. Hon är ganska trött på vår blogg så det kanske blir en flytt. Vi får se, säger hon.

    SvaraRadera
  8. Kan det vara därför som han inte ville svara på mina frågor om Börje. Men jag vill inte gärna tro att söta lilla Iggy har tuggat i sig Börje. Näpp, jag vägrar.

    SvaraRadera