fredag 29 maj 2009

Tråkigt väder+Snuffe=kaos

Mjaousan också! Nu är jag inne för tredje dagen i rad. Det kanske har något med det lustiga vädret att göra. Man känner sig inte direkt upplagd för att gå ut och bli blöt i pälsen och sedan lufttorkad av den lokala stormen.

Husse verkar rätt glad över vädret. Han sover så dåligt på nätterna att han måste “ta igen” det på dagen. Hm, det är kanske därför jag inte går ut. Min nosologiska instinkt säger mig kanske att husse bör få vila ut lite. *funderar*

Snuffe lyckades riva ner husses enda prydnadssak som han hade i bokhyllan. Det var ett fint glas med ett ljus och lite annat i. Husse hade haft den stående högst upp i bokhyllan så den inte skulle gå sönder. Han ville inte ens tända ljuset för han tyckte det var så fint.

Sippo Bloggar 2009-03-14 006
“Snuffe ska jämt lägga nosen i blöt.”

Det var när husse såg Snuffe spatsera runt högst upp i bokhyllan som han blev lite nervös. Husse alltså, inte Snuffe. Först undrade han hur Snuffe tagit sig ända upp dit utan att riva något. Men det förstår väl vem som helst att vi katter är experter på sånt. Allt fungerade bra tills husse skrämde upp stackars Snuffe så han blev alldeles stressad när han skulle hoppa till husses famn. Det var då ljuset gick i bitar.

2009-04-24 004
“Dagens buskatt.”

Så egentligen var det ju inte Snuffes fel. Om husse gett katten i Snuffe så skulle inget ha hänt. Allt är husses fel.

12 kommentarer:

  1. Ha, ha, ha, det är väl inte lustigt att din husse sover dåligt om nätterna! gav han sjuttsingen i att springa omkring och jaga er med blomsprutan skulle han nog sova mycket bättre.
    Dumt av honom att skrämma upp Snuffe så där *mutter* annars hade ljuset varit helt

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag tycker. Synden straffar sig själv, eller vad det nu heter. Snuffe påstår att husse skrämde bort ett av hans nio liv. *mutter, mutter*

    SvaraRadera
  3. Hussar och mattar är samma skrot och korn. Att de inte lär sig att vi klarar oss bäst på egen tass! Dessutom kan vi faktiskt kalla om vi behöver hjälp ju.

    Trist med husses ljusmojäng. :(

    SvaraRadera
  4. Man tycker ju att även människor borde lära sig med tiden. *suck* Husse får låta bli att ställa ljusmojänger där vi katter ska fram.

    SvaraRadera
  5. Det där låter ju EXAKT som om du skrivit om Piff. Hon hade också tagit sig högst upp i bokhyllan, och ingen av oss förstod hur det hade gått till. Men min matte hade tur där din husse hade otur, för hon hann plocka bort ömtåliga saker innan Piff hann dit. Sen väntade vi alla intresserat på hur Piff skulle ta sig ner, men det gick på nåt konstigt vis. Kan ärligt medge att jag aldrig klarat av det.
    Hoppas det blir ordning på din husses sömn, så att ni kan ut och träna igen. Det var nog inte bra för honom, det där nattjagandet med vatten. Nu blir det bara sol ett tag tror jag, så dra ut honom på litet intervallträning. Mjaou på dig polarn!

    SvaraRadera
  6. Det måste ha att göra med oförståndet hos våra ungkatter. Jag hoppas också det blir ordning på husse. Jag saknar våra promenader lite faktiskt. Mjaou tillbaka.

    SvaraRadera
  7. Jag mjauar det jag alltid har mjauat! Snuffe och Chinook, måste ha blivit stöpta i SAMMA buckliga gamla kattformar! De verkar ju helt fnoskiga ju! Såg att Snuffe gömde sig i bokhyllan! Det gör Lill-Spinkis också! Mamma Rozie håller andan så hon nästan blir BLÅ i nyllet, när han gör sina hyss. Pappsen däremot verkar inte bry sig lika mycket. Han bara skrattar, så magen hoppar! *Bomp, bomp, bomp!*

    Tass, Broder!

    SvaraRadera
  8. Kattform, menar jag! Inte formar! fast det är ju klart, det kanske handlar om flera formar! De verkar ju vara så SPLITTRADE! hahahaha!

    SvaraRadera
  9. Men Sippo då, du får säga åt husse att du vill ut på era promenader igen, mjau. Det ser så trevligt ut, när ni är ute på era promenader. Idag har vi varit ute i vår rastgård, maju.
    Det var så trevligt i SOLEN *FNISS* Nu har solen ÄNTLIGEN kommit, Hoppas på de!
    Tassetass Sippovännen.

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan
    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  10. Chinchero - Det måste vara så. *suckar* Stackars husse blir gråhårig på Snuffe.

    Mimmi m.fl - Jag ska verkligen jama om promenader. Får se om vädret inte blir bättre idag. Kan ni inte skicka hit lite av er sol kanske?

    SvaraRadera
  11. Nu kattsingen är det sommar i alla fall - och vad tror ni händer? När jag nästan fångat ett fint byte, då rycker människan i kopplet. Så jag missade läckerbiten. Nu har jag skrivit i min blogg (där ser ju matte det) att det fick vara OK men egentligen är jag lite besviken. Skator finns det ju överflöd av...

    Ut och vädra era människor allihop! Ni kanske lyckas bättre än jag att decimera fågelbeståndet?
    NosPuss Wikki SvartVita Pälsskatan utan Vingar

    SvaraRadera
  12. Typiskt människor. Jag har gett upp att försöka få tag i fjäderflaxarna eftersom husse alltid hindrar mig. Tror inte jag orkar att lufta varken mig eller husse. Det är för varmt. *flämtar*

    SvaraRadera