lördag 9 maj 2009

Högsta svansberedskap

Högsta svansberedskap! Det är kod, öhm, svart svans som gäller. Undertecknad säkerhetskatt har hittat ett allvarligt brott i säkerheten angående brunnslocken.

Det var när jag var ute på patrull i stormen, som min nosologiska instinkt sa mig att något inte stämde. Det krävdes en del nosande och sniffande innan jag hittade felet. Jag blev alldeles matt i tassarna när jag såg det.

Sippo Bloggar 2009-05-09 002
“Min nosologiska instinkt varnar mig. Något är fel bland gröngräset. Undersökning startar omedelbart.”


Det var ett brunnslock som hade gått sönder i kanten. Tänk vilken säkerhetsrisk detta innebär. Tänk om Masken Börje är ute och går och plötsligt ramlar ner i den där brunnen. Sippo Bloggar 2009-05-09 005Krävs ingen advokatt för att komma på att det skulle bli dyrt.Jag ska snarast möjligt tassa ner en rapport till brunnsrådet och meddela mitt fynd. Med lite tur så upprättas en staty av mig på måndag. Hm, nog bäst att jag fixar till morrhåren lite.

8 kommentarer:

  1. Två irrande katter smyger runt och letar efter sin kompis Sippo! Vi vet inte hur det kommer att gå med oss här på bloggen. Omgivningarna här ser ju så annorlunda ut...

    Hjääälp! Ohhhpps! Trillade ner i en brunn här på bloggen!

    Det sista vi hann se var en svart/vit katt som satt och letade efter nå´n Böööörjeeee! *Blubb, blubb!*

    SvaraRadera
  2. Du borde komma och inspektera i vår kattgård. Det är blött överallt! Upptäckte ju att hela taket är fullt av små hål i massor. Nät, kallar matte det. Onödigt, säger vi! Man blir ju BLÖT!

    Vi ska ringa till Advokatten och begära ett tak.

    //Luffarkatterna blänger på regnet

    SvaraRadera
  3. Chinchero - Ingen fara på taket, jag räddar er. *kastar ner livboj för katter*
    Förresten, ni råkar inte se Börje där nere?

    Luffarkatterna - Jag håller fullständigt med. Tak med hål är dumt och onödigt eftersom det inte hjälper mot det blöta. Jag skådar ett skadestånd borta vid horisonten. Sju torskar och en flundra, minst.

    SvaraRadera
  4. Livsfarligt med trasiga brunnslock!Man kan dssutom fastna med tassen där, så det är inte bara maskar som kan trilla dit!
    Vänner, vet ni vad jag sett? Flygmaskinerna, de med långa näbbar, sitter ute på gräsmattan och drar upp Börjes kusiner och äter upp dom! Hur katten ska vi ställa oss till detta?

    SvaraRadera
  5. Precis, även vi katter riskerar att råka illa ut. Uhm, jag vet inte om det är så bra att säga till Börje att hans kusiner har blivit uppkäkade. Tror att han skulle bli lite chockad. Självklart ställer jag mig på deras sida och kämpar aktivt för att få bort fjäderfäna. Om jag sedan råkar sätta tänderna i dom... *rycker på tassarna*

    SvaraRadera
  6. Kollade du noga så att inte Börje redan trillat ner i brunnen??? *oroliga*
    //Tre katter

    SvaraRadera
  7. Sippo, har jag knas på min datakattor? JAg fattar inte varför det är så hopplöst att kommentera för just mej på Luffarkatternas blogg. Det går inte! Jag skulle ju tala om för dem att jag fixat ett blogginlägg om dem. Det är när man kommer till rutan VÄLJ PROFIL som det kör ihop sej, för hos dom går det inte att logga in med namn och webbadress som hos dej, och på OpenID funkar det inte!
    Suck. Fast jag hoppas de ser mitt blogginlägg ändå.
    Sitter här och försöker övertala husse om en promenad. Matte är på Katthemmet och har hand om Öppet Hus idag. Hoppas hon adopterar ut många katter!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  8. Tre katter - Jag hojtade ner i brunnen men hörde inget. Förhoppningsvis så jamar chinchero till om dom såg Börje från botten av brunnen.

    Wikki - Jag hade förut så det inte gick att kommentera på min blogg om du inte hade ett konto här. Det är kanske det som dom har gjort. Testa att skaffa ett konto på så kanske det funkar. *håller tassarna*
    Så hoppas både Snuffe och Jag att din matte lyckas hitta många hem till kissarna. *nosbuff*

    SvaraRadera