tisdag 26 maj 2009

Järnspikar

Det är lite synd om mig. Var ute och tassade med husse och höll precis på att undersöka garageväggen hemma då selen plötsligt fastnade i en otäck spik. Jag fick slita och rycka ett tag innan det lossnade. Det var ett par svettiga sekunder där. Som tur är tog ju min commandokatt utbildning över, så jag höll mig kall. Värst av allt var ju att husse trodde jag blivit knäpp, för han såg inte att selen satt fast som den gjorde. *fnys*

Sippo Bloggar 2009-05-26 002
“Tänk om det varit en vanlig kisse och inte en säkerhetskatt som hade fastnat. Det hade kunnat sluta riktigt illa ju.” *ryser*

Annars så gick patrullen bra. Vi utforskade ett område där vi aldrig varit förut. Underligt nog så går eller kör husse förbi där var och varannan dag utan att undersöka. Fast han har ju ingen nosologisk utbildning heller.

Sippo Bloggar 2009-05-26 001
“Kolla husse, en ny buske jag inte undersökt.”  *nosa, nosa*

6 kommentarer:

  1. Puh.. tur att allt slutade lyckligt. Annars hade du kanske varit fast i spiken än eftersom husse inte fatta nåt.

    SvaraRadera
  2. Precis! Bra katt reder sig själv, som man jamar. *buff*

    SvaraRadera
  3. Jag vill nog påstå att tvåbeningarna är helt kassa på undersökningar, inte bara av buskar utan av ALLT. Dom bara går förbi alla spännande saker, eller ännu värre, åker sina brummisar. Dom har MYCKET att lära av oss!

    SvaraRadera
  4. Så sant som det var jamat. Dom verkar liksom ALLTID ha brått nånstans. Underligt släkte.

    SvaraRadera
  5. Usch vad otäckt det låter. Tur att du tog dej oskadd ur händelsen *nosbuff*

    SvaraRadera
  6. Jo, fast det var lite läskigt ett tag. Tur att man är en kall kisse. *nosbuff tillbaka*

    SvaraRadera