onsdag 19 november 2008

Alla är emot mig

Så har det blivit kväll då. Jag tänkte ta mig en liten sväng i området innan natten. Men husse hade inte alls någon lust med att klä på sig massa kläder och gå ut. Trots att jag bönade och bad. Försökte till och med roa husse med att killa honom under armarna. Fast då får man vara beredd på att ducka efteråt. Han är lite känslig där, min husse.

Ehm, jo. Jag vill gå ut

Snääälla husse. Bara en liten sväng.”

Men husse var hård som sten. Ingenting funkade. Så till slut gav jag upp och kröp upp i tvättkorgen för att sova lite. Det kunde han ju inte ha något emot. Där låg jag en stund och hade det mysigt. Men jag ville fortfarande ut på promenad. Så jag bestämde mig att försöka med husse en gång till. Han hade kanske ändrat sig nu.

Suck, ingen tycker om mig... *sniff*

Tyvärr så var husse lika envis som sist, så jag gav upp och gick tillbaka till tvättkorgen för att sova vidare. Vad ser jag då? Jo, en Snuffe som tagit min plats! Jag blev så paff att jag totalt glömde bort att kasta ner slyngeln. Det slutade med att jag gick och la mig på skrivbordet hos husse. Inget går som jag vill i kväll.


Din rackarns plats-tjuv!

4 kommentarer:

  1. mmm, jag vet precis hur du känner! Här är för tillfället rena rama kattastrofen. Min tvåbening har dragit fram sugdraken och flyttar omkring på mina favoritmöbler!!! Ingenting får man ha ifred vare sej för tvåbeningar eller Trazzlar. Jag återkommer, det blir inte något bloggande för mej idag för jag är sur..

    SvaraRadera
  2. Fy vad taskit att flytta dina möbler. Husse brukar oftast låta dom stå kvar när han springer med den där sugdraken. Vi borde kanske starta en blogg strejk eller nåt. hmm...

    SvaraRadera
  3. Tycker litet synd om dig som måste dra med dig husse jämt när du ska ut. En black om tassen kan man säga. Men han är tydligen omutlig på den punkten, han SKA släpas med.
    Typiskt med Snuffe att ta DIN plats. Det där upplever jag också nästan dagligen. Ingenting får man ha ifred. Mjaou från Gustav

    SvaraRadera
  4. Mjooo, han är väldans bestämd på den punkten. När jag som ungkatt rymnde en gång, så vägrade han prata med mig på jättelänge. Snuffe är en riktig buskatt och ögontjänare. Vi vuxna katter blir ju liksom lite diskriminerade ju.

    SvaraRadera