tisdag 11 november 2008

Blött och nervöst

Sippo på promenad 009

När det nu äntligen lugnat sig här hemma, så försökte jag mig på en promenad med husse under kvällen. Snabbt insåg jag att risken för att drunkna ute i regnet, var direkt överhängande. Jag klamrade mig fast vid buskar, träd och husses ben. Efter ett par vändor över vad som kändes som en grötig massa, så gav jag upp och ville gå in. Jag börjar bli orolig för mig själv. Det börjar bli allt oftare som jag vill in innan husse. *tar pulsen med tassen* Hm, allt verkar okej.

“Hjälp, katt överbord”

Så är det ju lite extra spänt här hemma i kväll. Jag ska ju som bekant till tidningen i morgon och bli beundrad. Jag ser verkligen fram emot en låååång promenad dit. Räknar med att husse bär mig en liten bit. Jag får ju inte komma fram svettig och så., utan måste ju vara fräsch. Fast med min tur lär det väl vara jag som får bära husse.

4 kommentarer:

  1. Jahadu, det är dagen L som lussekatt i morgon, Bäste broder, vill nu allvarligt uppmana dig till yttersta försiktighet så du inte hamnar i en brödkorg. Håller tassarna hela dagen för att du ska återvända som den hela och stiliga katt du är. Kompisen Gustav

    SvaraRadera
  2. Mjurr, blir ju alldeles generad ju. Tackar för varningen för brödkorgar, ska hålla mig borta från sådana hela dagen. Om jag inte är tillbaka för en kvällspromenad imorgon, så kolla extra noga efter misstänkta lussekatter. Nu måste jag putsa svansen lite extra. Tass så länge.

    SvaraRadera
  3. Om du får bära husse, tycker jag att du ska anmäla honom till "Årets Lussegubbe"! (Lussehusse?)
    Det vore väl rätt åt honom?

    SvaraRadera
  4. Mjurr! Årets Lussehusse. Jag ska genast påjama detta för husse. Det är inte mer än rätt att även han ska bli lite "Lustig".

    SvaraRadera