söndag 30 november 2008

Blött inne, blött ute.

Inget vidare väder för en katt. Men jag fick offra mig för husses skull, han ville så gärna gå ut och lufta sig. Det var blött och trist ute. Vi gick en sväng bort till cykelgaraget för att se om vi kunde hitta en cykel åt mig och husse. Han funderar lite på att börja cykla ibland. Själv var jag lite fundersam, katt på cykel skulle ju se lite dumt ut. Fast man vet ju aldrig.

Nu blev det inte så mycket att kolla cyklar, jag blev nämligen lite ivrig i mitt arbete som säkerhetskatt och skulle kontrollera taket. Tyvärr så tyckte husse det var en dum idé och drog i kopplet. Resultatet blev att jag hängde med en tass om takbjälken och jamade på hjälp. Dumma husse. Jag är ingen cirkuskatt. Inte utan betalning i alla fall.



En grillad med gräs, tack.

När vi sedan kom in så började husse laga mat till sig själv. Vi katter fick nöja oss med det där som kallas torrfoder. Tyckte att husse kunde bjuda på lite extra eftersom det är kattens dag. Antar att jag får nöja mig med kycklingen vi fick härom dagen.

Efter intagen måltid så gick alla och slängde sig framför TV’n. Jag blev lite rastlös efter en stund och ville gå ut, fast husse vägrade. Jag jamade så högt jag kunde och till slut så började han jaga mig med blomsprutan. Jag blev alldeles fuktskadad och tog väldigt illa upp. Nu är man inte säker för det blöta varken inne eller ute. Borde finnas en lag mot blomsprutor.

Ett fruktansvärt vapen. *ryser*

2 kommentarer:

  1. Men - vad är det för husse du har?? Blomspruta i tv soffan oxå?? Trodde det bara var på morgonen... Hm, du har inte funderat på kattvokaten? skadestånd för blöt päls? Det brukar bli rätt kostsamt så då kanske han ger sej

    SvaraRadera
  2. Inte lite man får stå ut med som katt, det jamar jag bara. Jag kan väl inte hjälpa att jag är en vältalande kisse heller. Jag misstänker att skadestånden består av ett par bitar godis. Ostbågar och chips går också bra... *mums*

    SvaraRadera