torsdag 27 november 2008

Väderleksrapport och Lussekatter

Jag har hittat lite kvarglömt vitt.
I dag var jag bara tvungen att gå ut på patrull. Husse började bli orolig för mig, eftersom jag hållit mig inne i ett par dagar. Men vilken katt vill gå ut i grå gegga som fastnar överallt? Inte jag i alla fall. Men nu var det dags att dra på sig selen och börja jobba.

Vi börjar med att konstatera att nästan allt det vita har försvunnit. Min osvikliga kattinstinkt säger mig att den har blåst bort. Det blåste nämligen så hårt att jag nästan tappade svansen. Jag jamade till husse att säga till mig om svansen skulle börja lossna.



Lite av det vita låg envist kvar på marken. Men jag misstänker att även det snart försvinner. Annars får jag anställa en hund till att äta upp det. Dom äter ju allt.

Nu är det bara att vänta tills den 1:a December. Då börjar nämligen Corren att sätta ut en katt varje dag i tidningen. Jag antar att det börjar med kissen som kom sist. Hoppas jag inte hamnar där…Angående Lussekatter, så var det i dag sista dagen man kunde rösta. Husse berättade att han hade hört ryktas om flera bekanta och även obekanta, som röstat på mig. Det tycker jag var snällt. Jag vill rikta ett uppriktigt jam till alla som ställt upp.

4 kommentarer:

  1. Varför skulle du komma sist? Med din tjusiga svans borde du sopa banan med dom allihop!!!

    SvaraRadera
  2. Kurr... Tackar så mycket. Jag vill bara inte jama innan jag kommit över vattenpölen, så att säga.

    SvaraRadera
  3. Spänningen är OLIDLIG! Självklart tassar du väl in på en hedersvärd pokalplats. Med dina morrhår

    SvaraRadera
  4. Kurrikurr. Blir ju generad ju. Först komplimanger för min svans och nu mina morrhår. Hur det än går, så vill jag ge ett stort MJOAU till alla er som håller tassar för mig.

    SvaraRadera