fredag 14 november 2008

Finn ett fel

Ingen matskålVad är det för fel på denna bild?! Jag bara frågar! Det stämmer, inga matskålar. Jag är försvansat ilsken på husse som hela tiden möblerar om mina matskålar.. Eh, mina och Snuffe’s matskålar.

Dagen började med att hantverkarna kom och skulle göra det sista i husses kök. Äntligen skulle det nya golvet bli klart. Det blev ett kattans hamrande och bankande, och som om inte det räckte, så körde dom med flera olika vrålmaskiner. Till och med husse fick ont i öronen. Snuffe kastade sig under soffan, själv tog jag skydd under sängen, med svansen i högsta beredskap. Jag var redo för strid.

Men det blev ingen strid som tur var. Hantverkarna bankade ett par timmar, sedan försvann dom bara och tog sina otäcka vrålmaskiner med sig. Tur det, annars skulle dom fått bitmärken i sladdarna.

Köksgolvet färdigtDet tog flera sekunder innan mitt kattsinne hade registrerat den nya platsen för matskålarna och vattnet. Tur att man fortfarande har kvar sin överlevnadsinstinkt. Ska nog skriva en bok om ämnet.

Självklart var jag först tvungen att kontrollera området fall det låg någon gömd vrålmaskin och lurade. Men läget var lugnt och snart kunde både jag och Snuffe äta oss mätta.

Mörk skogAnnars har det inte hänt så mycket. Drog ut husse på en promenad på kvällen. Men det var så mörkt och blött ute att varken jag eller husse hade någon lust att stanna utomhus. Men jag var liksom tvungen att patrullera hela området och lite till, för att kompensera avsaknaden av promenader i veckan. Samt att jag av ren princip gör tvärtom vad husse vill. Fast det jamar vi inte högt om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar