torsdag 20 november 2008

Tack alla snälla

Ett stort mjaou, vill jag ge till alla som håller tassar och tummar för mig. Jag trodde inte att det fanns så många som hejjade på mig. Snart blir man väl rikskändis. Då ska jag flytta till ett jättestort hus med flera våningar. Om husse fortsätter att sköta sig, så kan han få bo i skafferiet. Då behöver han inte gå så långt för att ge oss mat. Dagen har annars varit rätt så lugn. Lyckades tigga till mig en promenad innan husse skulle i väg. Vi gick runt området lite och kollade nya spännande grässtrån och kvistar.

Sno dig husse

Mörkt? Det är ju rena dagsljuset ute.
När husse kom hem på kvällen, så hade han med sig flera kassar och påsar med massa saker i. Snuffe och jag började genast undersöka vad som var i dom. En av påsarna kände jag igen. Det brukar betyda att husse har med sig leksaker till oss. Det var visserligen inga leksaker, men en desto viktigare sak till mig.

Husse har ju som bekant rätt svårt att låta bli min svans på våra kvällspromenader. Trampar han mig inte på svansen, så är det tassen. Så nu hade husse köpt ett halsband som både lyser och blinkar. Det tycker jag alla katter borde ha. Vi syns ju inte så bra i mörkret, dessutom så blir ju tvåbeningar nästan blinda så fort dagsljuset försvinner. Märkilgt.



2 kommentarer:

  1. Blir NÄSTAN avundsjuk på ditt hussesläpande när du får ett så tufft och coolt halsband att dra honom med. Wow, alltså!

    SvaraRadera
  2. Jag kände mig faktiskt lite cool när vi var ute. Nästan så jag glömmer bort det förnedrande kopplet. Du borde kanske be din matte om ett sånt. Jag såg faktiskt små blinkande lampor som man hängde med en ring. Du kanske kan ta och fästa en sån i ena örat. Skulle nog öka coolhetsfaktorn jättemycket.

    SvaraRadera