söndag 26 juli 2009

Jag, ett charmtroll

Det blev jag kallad av grannarna när jag tassade runt på gården med husse. Jag höll på som bäst med en nosologisk buskologiundersökning, när dom ropade på mig. Självklart sprang jag dit på lätta tassar för att bli kliad och gosad med. Då sa dom att jag är kvarterets charmtroll! *stolt*

26072009737
“Här ligger jag då och pustar ut efter att jobbat med buskologi.”
26072009735
“Kan jag hjälpa att jag ser söt ut hur jag än ligger?”

Husse fick då förslaget att använda mig till att ragga tjejer med. Då förklarade han för grannen att sist han försökte stryka sig mot tjejer och spinna lite sensuellt, så började dom kasta saker efter honom. Då fick han förslaget att pröva att ligga på rygg för att bli krafsad på magen. Men vem katten vill krafsa på husses kagge?

Sedan kom nästa pinsamhet. Jag såg en smaskig fjäril flyga precis ovanför skallen och bestämde mig för att jaga den lite. Nu är det ju så att husse brukar vara lika smidig som en flodhäst när han springer, så han försöker utveckla en ny springstil som gör honom smidig som en gasell.

Denna springstil innebär att han inte använder hela foten till att springa med, utan springer mer på tårna. Så nu ser han inte ut som en klumpig flodhäst längre, utan har bytt stil till långbent struts med identitetskris. Arma husse och arma mig. *tassen för ansiktet*

26072009738
“Har du slutat springa nu husse? Så man slipper skämmas för dig.”
26072009739
“Här ligger jag då under buskarna och övervakar mitt revir. Det är så svårt att jobba när alla vill gosa och klappa mig. Fast jag klagar inte.”

5 kommentarer:

  1. Hej Sippo! Idag har jag en dålig dag... Men här hos dig är det alltid skojigt och både matte och jag blir uppmuntrade! Den långbenta strutsen med identitetskris, DEN hade vi velat se!:)

    SvaraRadera
  2. Som "kvarterets charmtroll" har man rätt till 10 extra godisar per vecka! Vet husse om det?

    Tassa lugnt!
    //Zeke, Texas & Hajen

    SvaraRadera
  3. Fjutten - Varför har du haft en dålig dag? Jag tassade runt på din blogg lite, men du ser ut att ha haft fullt upp. Kul att jag kunde pigga upp dig lite. Jag ska se om jag kan smygfilma husse nästa gång han "springer". *tass*

    Tre katter - Det hade varken jag eller husse någon aning om. Här ska inkasseras! Tack för tipset.

    SvaraRadera
  4. Dina grannar verkar vara ovanligt kloka och klarsynta människor!
    *nosgos*

    SvaraRadera
  5. Jag håller med både dig och mina grannar. *nosbuff*

    SvaraRadera